Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kultura i edukacja. Konteksty i kontrowersje
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
"Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje)" to wszechstronne, interdyscyplinarne dzieło wpisujące się w aktualne dyskusje na temat znaczenia edukacji i kultury w kształtowaniu różnych tożsamości. W dobie ponowoczesności pytania jak "kim być?", "jak żyć?" oraz "jak wychowywać?" zyskują nowe znaczenia i są omawiane w zaskakujących kontekstach. Autorzy książki, unikając jednoznacznych ideologii, starają się dostarczyć różnorodnych, czasem kontrowersyjnych odpowiedzi na te kluczowe pytania.
Publikacja ta będzie wartościowym źródłem dla studentów pedagogiki, socjologii i kulturoznawstwa. Również nauczyciele akademiccy znajdą w niej cenne materiały do prowadzenia zajęć o tożsamości. Jej wysoki poziom merytoryczny gwarantuje zainteresowanie wśród naukowców specjalizujących się w tej tematyce.
Według prof. Zbyszka Melosika, książka jest próbą refleksji nad edukacyjnymi aspektami współczesnej kultury oraz kontrowersjami, jakie niesie ze sobą jej rozwój. Badacze z Uniwersytetu Wrocławskiego, będący autorami tekstów, analizują tu zadania stojące przed edukacją kulturalną, której rola wykracza daleko poza samo wychowanie estetyczne.
Pierwsza część książki, zatytułowana "Kultura i edukacja – teoretyczne refleksje", składa się z ośmiu artykułów. Krystyna Ferenz zaczyna od analizy relacji między codziennym życiem a edukacją, podczas gdy Alicja Szerląg bada kształtowanie tożsamości w wielokulturowym świecie. Martyna Pryszmont-Ciesielska skupia się na badaniu więzi między edukacją a kulturą. Kolejne teksty, autorstwa Witolda Jakubowskiego, Agnieszki Piaseckiej oraz Bognę i Natalii Bartosz, dotyczą socjalizacyjnych i edukacyjnych aspektów kultury popularnej. Rafał Włodarczyk i Jarosław Klebaniuk zamykają tę część, rozważając kwestie etyczne wynikające z interakcji kultury i edukacji.
Druga część, "Kultura i edukacja – empiryczne eksploracje", zawiera cztery artykuły, które są naukowymi debiutami młodych badaczy z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Anna Trusiewicz analizuje zachowania ludyczne dorosłych, Kamila Rudnicka i Katarzyna Klein badają współczesne przestrzenie edukacji nieformalnej, a Dagmara Rojewska przygląda się zjawisku bezdzietności we współczesnym kontekście.
Książka jest ważnym głosem "szkoły wrocławskiej" w debatach o związkach między kulturą a edukacją i stanowi zaproszenie do dalszych dyskusji na ten temat.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
"Kultura i edukacja (konteksty i kontrowersje)" to wszechstronne, interdyscyplinarne dzieło wpisujące się w aktualne dyskusje na temat znaczenia edukacji i kultury w kształtowaniu różnych tożsamości. W dobie ponowoczesności pytania jak "kim być?", "jak żyć?" oraz "jak wychowywać?" zyskują nowe znaczenia i są omawiane w zaskakujących kontekstach. Autorzy książki, unikając jednoznacznych ideologii, starają się dostarczyć różnorodnych, czasem kontrowersyjnych odpowiedzi na te kluczowe pytania.
Publikacja ta będzie wartościowym źródłem dla studentów pedagogiki, socjologii i kulturoznawstwa. Również nauczyciele akademiccy znajdą w niej cenne materiały do prowadzenia zajęć o tożsamości. Jej wysoki poziom merytoryczny gwarantuje zainteresowanie wśród naukowców specjalizujących się w tej tematyce.
Według prof. Zbyszka Melosika, książka jest próbą refleksji nad edukacyjnymi aspektami współczesnej kultury oraz kontrowersjami, jakie niesie ze sobą jej rozwój. Badacze z Uniwersytetu Wrocławskiego, będący autorami tekstów, analizują tu zadania stojące przed edukacją kulturalną, której rola wykracza daleko poza samo wychowanie estetyczne.
Pierwsza część książki, zatytułowana "Kultura i edukacja – teoretyczne refleksje", składa się z ośmiu artykułów. Krystyna Ferenz zaczyna od analizy relacji między codziennym życiem a edukacją, podczas gdy Alicja Szerląg bada kształtowanie tożsamości w wielokulturowym świecie. Martyna Pryszmont-Ciesielska skupia się na badaniu więzi między edukacją a kulturą. Kolejne teksty, autorstwa Witolda Jakubowskiego, Agnieszki Piaseckiej oraz Bognę i Natalii Bartosz, dotyczą socjalizacyjnych i edukacyjnych aspektów kultury popularnej. Rafał Włodarczyk i Jarosław Klebaniuk zamykają tę część, rozważając kwestie etyczne wynikające z interakcji kultury i edukacji.
Druga część, "Kultura i edukacja – empiryczne eksploracje", zawiera cztery artykuły, które są naukowymi debiutami młodych badaczy z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Anna Trusiewicz analizuje zachowania ludyczne dorosłych, Kamila Rudnicka i Katarzyna Klein badają współczesne przestrzenie edukacji nieformalnej, a Dagmara Rojewska przygląda się zjawisku bezdzietności we współczesnym kontekście.
Książka jest ważnym głosem "szkoły wrocławskiej" w debatach o związkach między kulturą a edukacją i stanowi zaproszenie do dalszych dyskusji na ten temat.
