Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Pamięć lat nazizmu w kinie podzielonych Niemiec
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Jak niemieccy filmowcy pierwszych dwóch dekad po zakończeniu II wojny światowej radzili sobie z przedstawieniem ostatniej przeszłości? Które wątki były często poruszane w produkcjach filmowych, a które pozostawały niewypowiedziane? Jak aktualna sytuacja polityczna wpływała na audiowizualne obrazy rzeczywistych wydarzeń oraz fikcyjne historie osadzone w czasach III Rzeszy? Autor tej książki stara się odpowiedzieć na te istotne pytania. Publikacja składa się z trzech części, z których każda zajmuje się różnymi okresami: pierwszym do 1949 roku (ukazuje filmy z stref okupacyjnych), kolejnym obejmującym kinematografię Niemieckiej Republiki Demokratycznej do połowy lat 60. (ze szczególnym uwzględnieniem XI Plenum Komitetu Centralnego SED) oraz ostatnim - dotyczące Republiki Federalnej Niemiec, aż do pojawienia się tzw. Nowego Kina Niemieckiego. Praca jest cenna dzięki komparatystycznemu podejściu, łączącemu analizę kina RFN i NRD wokół kluczowych tematów, takich jak mit "dobrego Wehrmachtu", portretowanie ruchu oporu czy obrazy obozów koncentracyjnych. Monografia opiera się na szerokiej bazie źródłowej, obejmującej ponad sto pełnometrażowych filmów fabularnych oraz główne recenzje publikowane w najważniejszych gazetach obu państw.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Jak niemieccy filmowcy pierwszych dwóch dekad po zakończeniu II wojny światowej radzili sobie z przedstawieniem ostatniej przeszłości? Które wątki były często poruszane w produkcjach filmowych, a które pozostawały niewypowiedziane? Jak aktualna sytuacja polityczna wpływała na audiowizualne obrazy rzeczywistych wydarzeń oraz fikcyjne historie osadzone w czasach III Rzeszy? Autor tej książki stara się odpowiedzieć na te istotne pytania. Publikacja składa się z trzech części, z których każda zajmuje się różnymi okresami: pierwszym do 1949 roku (ukazuje filmy z stref okupacyjnych), kolejnym obejmującym kinematografię Niemieckiej Republiki Demokratycznej do połowy lat 60. (ze szczególnym uwzględnieniem XI Plenum Komitetu Centralnego SED) oraz ostatnim - dotyczące Republiki Federalnej Niemiec, aż do pojawienia się tzw. Nowego Kina Niemieckiego. Praca jest cenna dzięki komparatystycznemu podejściu, łączącemu analizę kina RFN i NRD wokół kluczowych tematów, takich jak mit "dobrego Wehrmachtu", portretowanie ruchu oporu czy obrazy obozów koncentracyjnych. Monografia opiera się na szerokiej bazie źródłowej, obejmującej ponad sto pełnometrażowych filmów fabularnych oraz główne recenzje publikowane w najważniejszych gazetach obu państw.
