Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kolegiata w Mons a dziedzictwo gotyku
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka koncentruje się na kolegiacie Sainte-Waudru w Mons, jako doskonałym przykładzie gotyckiego stylu brabanckiego. Porównuje ją z katedrą Sint-Rombouts w Mechelen, która powstała w XIII i XIV wieku i słynie ze swojej monumentalnej dzwonnicy le Beffroi. To zestawienie podkreśla wpływ architektury gotyckiej na terenach belgijskich. Autor wskazuje również na fundamentalne źródło gotyku – bazylikę Saint-Denis pod Paryżem z lat 1140-1144. Jej twórca, opat Suger z Saint-Denis, przeciwstawiając się tradycyjnej architekturze cysterskiej rozwijanej przez św. Bernarda, przyczynił się do wprowadzenia do architektury nowych, mistycznych elementów. Skupił się zwłaszcza na metafizyce światła, która stała się odpowiedzialna za niepowtarzalne piękno witraży i lekkość konstrukcji gotyckich.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka koncentruje się na kolegiacie Sainte-Waudru w Mons, jako doskonałym przykładzie gotyckiego stylu brabanckiego. Porównuje ją z katedrą Sint-Rombouts w Mechelen, która powstała w XIII i XIV wieku i słynie ze swojej monumentalnej dzwonnicy le Beffroi. To zestawienie podkreśla wpływ architektury gotyckiej na terenach belgijskich. Autor wskazuje również na fundamentalne źródło gotyku – bazylikę Saint-Denis pod Paryżem z lat 1140-1144. Jej twórca, opat Suger z Saint-Denis, przeciwstawiając się tradycyjnej architekturze cysterskiej rozwijanej przez św. Bernarda, przyczynił się do wprowadzenia do architektury nowych, mistycznych elementów. Skupił się zwłaszcza na metafizyce światła, która stała się odpowiedzialna za niepowtarzalne piękno witraży i lekkość konstrukcji gotyckich.
