Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Funkcjonowanie bezzałogowych systemów powietrznych w sferze cywilnej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Historia bezzałogowych statków powietrznych sięga znacznie dalej niż idea lotów załogowych. Już w starożytności można było spotkać się z pierwszymi zabawkami przypominającymi dzisiejsze bezzałogowe obiekty latające. Takie konstrukcje rozwijały się równolegle z lotnictwem załogowym od czasu pierwszego lotu braci Wright w 1903 roku, który często uznaje się za symboliczny początek ery lotniczej. Chociaż lotnictwo załogowe przyciągało najwięcej uwagi, to w tle tego rozwoju nieustannie badano i wdrażano rozwiązania dla bezzałogowych konstrukcji.
Istotnym czynnikiem napędzającym rozwój bezzałogowych samolotów były nowe technologie, które z czasem znajdowały swoje zastosowanie w lotnictwie. Jednym z kluczowych osiągnięć było stworzenie systemu żyroskopowego, który, choć początkowo używany w lotach załogowych, okazał się niezbędny dla stabilizacji lotu bezzałogowych pojazdów. Najważniejszym jednak wynalazkiem było radio oraz technologia fal radiowych, które umożliwiły kontrolowany, bezzałogowy lot. Było to przełomowe odkrycie, które zapoczątkowało szerokie wykorzystanie tych maszyn w militarnych zastosowaniach.
Na przestrzeni lat to właśnie siły zbrojne różnych krajów miały największy wpływ na postęp w tej dziedzinie. Dopiero w latach 90. XX wieku zaczęto dostrzegać i eksplorować możliwości wykorzystywania bezzałogowych statków powietrznych w cywilnym środowisku, co znacznie poszerzyło horyzonty ich zastosowań.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Historia bezzałogowych statków powietrznych sięga znacznie dalej niż idea lotów załogowych. Już w starożytności można było spotkać się z pierwszymi zabawkami przypominającymi dzisiejsze bezzałogowe obiekty latające. Takie konstrukcje rozwijały się równolegle z lotnictwem załogowym od czasu pierwszego lotu braci Wright w 1903 roku, który często uznaje się za symboliczny początek ery lotniczej. Chociaż lotnictwo załogowe przyciągało najwięcej uwagi, to w tle tego rozwoju nieustannie badano i wdrażano rozwiązania dla bezzałogowych konstrukcji.
Istotnym czynnikiem napędzającym rozwój bezzałogowych samolotów były nowe technologie, które z czasem znajdowały swoje zastosowanie w lotnictwie. Jednym z kluczowych osiągnięć było stworzenie systemu żyroskopowego, który, choć początkowo używany w lotach załogowych, okazał się niezbędny dla stabilizacji lotu bezzałogowych pojazdów. Najważniejszym jednak wynalazkiem było radio oraz technologia fal radiowych, które umożliwiły kontrolowany, bezzałogowy lot. Było to przełomowe odkrycie, które zapoczątkowało szerokie wykorzystanie tych maszyn w militarnych zastosowaniach.
Na przestrzeni lat to właśnie siły zbrojne różnych krajów miały największy wpływ na postęp w tej dziedzinie. Dopiero w latach 90. XX wieku zaczęto dostrzegać i eksplorować możliwości wykorzystywania bezzałogowych statków powietrznych w cywilnym środowisku, co znacznie poszerzyło horyzonty ich zastosowań.
