Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Działania aparatu bezpieczeństwa wobec oświaty na lubelszczyźnie 1944-1989
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Autor tej książki postanowił dokładnie przeanalizować warunki oraz przyczyny, dla których w latach 1944-1989 szkoły, nauczyciele i uczniowie z Lubelszczyzny stali się obiektem zainteresowania organów bezpieczeństwa państwowego. Wnikliwie badana jest metoda inwigilacji środowiska edukacyjnego, budowania w nim sieci agentów, a także strategii wobec osób nieposłusznych i buntujących się. Istotnym tematem jest również relacja między administracją oświatową, dyrekcjami szkół a aparatem bezpieczeństwa. Zakres, w jakim sektor edukacji był rozpracowywany przez te służby, wskazuje na to, że szkoły i nauczyciele byli postrzegani przez władze jako kluczowy element systemu. Byli odpowiedzialni za kształtowanie materialistycznego światopoglądu wśród młodzieży, angażowanie jej w budowę socjalizmu oraz wspieranie polityki partii. Przykłady działań wobec oświaty na Lubelszczyźnie wyraźnie pokazują, że działalność szkół i pracy nauczycieli była nadzorowana nie tylko przez administrację oświatową i partyjną, ale także przez organy bezpieczeństwa.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Autor tej książki postanowił dokładnie przeanalizować warunki oraz przyczyny, dla których w latach 1944-1989 szkoły, nauczyciele i uczniowie z Lubelszczyzny stali się obiektem zainteresowania organów bezpieczeństwa państwowego. Wnikliwie badana jest metoda inwigilacji środowiska edukacyjnego, budowania w nim sieci agentów, a także strategii wobec osób nieposłusznych i buntujących się. Istotnym tematem jest również relacja między administracją oświatową, dyrekcjami szkół a aparatem bezpieczeństwa. Zakres, w jakim sektor edukacji był rozpracowywany przez te służby, wskazuje na to, że szkoły i nauczyciele byli postrzegani przez władze jako kluczowy element systemu. Byli odpowiedzialni za kształtowanie materialistycznego światopoglądu wśród młodzieży, angażowanie jej w budowę socjalizmu oraz wspieranie polityki partii. Przykłady działań wobec oświaty na Lubelszczyźnie wyraźnie pokazują, że działalność szkół i pracy nauczycieli była nadzorowana nie tylko przez administrację oświatową i partyjną, ale także przez organy bezpieczeństwa.
