Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Awangarda między kuchnią a łazienką
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Opowieści Bettiny Bereś są źródłem bezcennych informacji, które pochodzi prosto od niej jako córki, uczestniczki wielu opisywanych wydarzeń. Jej subiektywne spojrzenie odsłania przed nami niewidoczne dla postronnych szczegóły, a także pozwala zweryfikować pewne legendy związane z Marią i Jerzym w kontekście świata artystycznego. Bettina ma niezwykły dar narracji - opowiadając historie, łączy szczerość i bezpośredniość z humorem, nie unikając trudnych czy wstydliwych faktów. Dzięki temu artyści, jakimi byli Maria Pinińska i Jerzy Bereś, zyskują nowe, bardziej osobiste oblicze dla czytelników.
Książka ta jest cennym wkładem w historię sztuki, ponieważ jako córka dwojga ikonicznych postaci sceny artystycznej PRL-u, Bereś przedstawia to, co zazwyczaj pozostaje ukryte za kulisami. Dzieło to wzbogaca nasze zrozumienie twórczości Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, dodając do ich prac konteksty niewidoczne na pierwszy rzut oka.
Spisana przez Bereś historia obejmuje kilka pokoleń i rozpościera się między XIX a XXI wiekiem, tworząc kronikę życia artystycznego okresu PRL-u. Autorka kreśli żywe portrety osób, które wpłynęły na jej rozwój, jak i na następne pokolenie jej rodziny, tworząc narrację biograficzną, która odsłania zaskakujące kulisy powstawania dzieł, a także przypomina nam o znaczeniu pielęgnowania wspomnień.
Natalia Zarzecka, dyrektorka Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, z osobistego punktu widzenia zwraca uwagę na bliskość, jaką odczuwa wobec tej książki, nie tylko przez znajomość artystki, ale i jako mieszkanka osiedla, będącego nieodłącznym elementem opisywanych wydarzeń.
Bettina Bereś, jako wielodyscyplinarna artystka, malarka, hafciarka, ceramiczka oraz graficzka, współtworzyła ważne inicjatywy kulturalne takie jak niezależna Galeria Zderzak oraz stowarzyszenie Otwarta Pracownia. Jej dorobek artystyczny obejmuje ponad czterdzieści wystaw indywidualnych z istotnymi dla niej tematami oraz uczestnictwo w licznych wystawach zbiorowych. Angażuje się również w projekty efemeryczne w ramach Land Art Festiwalu oraz założyła Wypożyczalnię obrazów, promując dostępność sztuki szerokiej publiczności.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Opowieści Bettiny Bereś są źródłem bezcennych informacji, które pochodzi prosto od niej jako córki, uczestniczki wielu opisywanych wydarzeń. Jej subiektywne spojrzenie odsłania przed nami niewidoczne dla postronnych szczegóły, a także pozwala zweryfikować pewne legendy związane z Marią i Jerzym w kontekście świata artystycznego. Bettina ma niezwykły dar narracji - opowiadając historie, łączy szczerość i bezpośredniość z humorem, nie unikając trudnych czy wstydliwych faktów. Dzięki temu artyści, jakimi byli Maria Pinińska i Jerzy Bereś, zyskują nowe, bardziej osobiste oblicze dla czytelników.
Książka ta jest cennym wkładem w historię sztuki, ponieważ jako córka dwojga ikonicznych postaci sceny artystycznej PRL-u, Bereś przedstawia to, co zazwyczaj pozostaje ukryte za kulisami. Dzieło to wzbogaca nasze zrozumienie twórczości Marii Pinińskiej-Bereś i Jerzego Beresia, dodając do ich prac konteksty niewidoczne na pierwszy rzut oka.
Spisana przez Bereś historia obejmuje kilka pokoleń i rozpościera się między XIX a XXI wiekiem, tworząc kronikę życia artystycznego okresu PRL-u. Autorka kreśli żywe portrety osób, które wpłynęły na jej rozwój, jak i na następne pokolenie jej rodziny, tworząc narrację biograficzną, która odsłania zaskakujące kulisy powstawania dzieł, a także przypomina nam o znaczeniu pielęgnowania wspomnień.
Natalia Zarzecka, dyrektorka Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, z osobistego punktu widzenia zwraca uwagę na bliskość, jaką odczuwa wobec tej książki, nie tylko przez znajomość artystki, ale i jako mieszkanka osiedla, będącego nieodłącznym elementem opisywanych wydarzeń.
Bettina Bereś, jako wielodyscyplinarna artystka, malarka, hafciarka, ceramiczka oraz graficzka, współtworzyła ważne inicjatywy kulturalne takie jak niezależna Galeria Zderzak oraz stowarzyszenie Otwarta Pracownia. Jej dorobek artystyczny obejmuje ponad czterdzieści wystaw indywidualnych z istotnymi dla niej tematami oraz uczestnictwo w licznych wystawach zbiorowych. Angażuje się również w projekty efemeryczne w ramach Land Art Festiwalu oraz założyła Wypożyczalnię obrazów, promując dostępność sztuki szerokiej publiczności.
