Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Asortyment strapień. Opowiadania amerykańskie
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Lydia Davis, uznawana za jedną z najwybitniejszych współczesnych amerykańskich pisarek, w wyjątkowy sposób przekształca tradycyjną formę opowiadania, prowadząc swoje narracje w nieoczekiwane rejony. Jej pisarstwo nie ogranicza się do typowych fabuł; każde opowiadanie to odrębny eksperyment, od krótkiej rymowanki po dwuzdaniowe mikronarracje. W swoich tekstach Davis bada nieoczywiste aspekty codzienności: rozważa źródła bezsenności, wciela się w Kafkę w kuchni, czy analizuje, jak detale życia codziennego mogą wywoływać głębokie przemyślenia. Zadaje pozornie banalne pytania o życie gąsienicy czy możliwość obejrzenia dwudziestu rzeźb w godzinę, a jej wnioski są zawsze zaskakujące. Książka „Asortyment strapień” jest nie tylko zbiorem wyzwań literackich i emocjonalnych, ale też świętem humoru i kreatywności. Davis pokazuje, że opowiadanie to elastyczny, żywy gatunek, pełen potencjału do eksperymentów i świeżych spojrzeń na rzeczywistość. Jej twórczość charakteryzuje się nieustającym zadziwieniem światem. Jonathan Franzen podkreśla, że Davis to mistrzyni autorefleksji, której słowa niosą niesamowitą wagę. Joyce Carol Oates docenia jej przeniklą i nieprzewidywalną narrację, a Dave Eggers wspomina pierwsze spotkanie z jej pisarstwem jako doświadczenie przełamujące tradycyjne schematy opowiadania. Jak stwierdza, Davis wykorzystuje narratora, by przekazać prawdy i wdraża ćwiczenia myślowe w poszukiwaniu konkluzji. Brian Lennon z „The Boston Book Review” chwali jej zdolność łączenia wyobraźni z rzeczywistością, a Grace Paley określa ją jako długo oczekiwaną pisarkę. Wybitna technika narracyjna i innowacyjność zyskały uznanie „Salonu” jako amerykańskiej mistrzyni opowiadania. Davis stale przesuwa granice literackich konwencji, dostarczając poetyckiej i zapadającej w pamięć prozy. Jej twórczość, jak podkreśla „Times Literary Supplement”, jest fascynująca, autoironiczna i szczera do granic możliwości. Dzięki tym opowiadaniom, komentuje Ann Harleman z „The Boston Globe”, czytelnicy zyskują literackie doświadczenia, które pozostają z nimi na zawsze. Rick Moody z kolei podkreśla jej elegancję i brak sentymentalizmu, uznając Davis za najlepszą stylistkę amerykańskiej prozy. Według „Entertainment Weekly”, każde z tych opowiadań to rytm bijącego serca gatunku, przekazującego skomplikowane emocje z wyjątkową skutecznością.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Lydia Davis, uznawana za jedną z najwybitniejszych współczesnych amerykańskich pisarek, w wyjątkowy sposób przekształca tradycyjną formę opowiadania, prowadząc swoje narracje w nieoczekiwane rejony. Jej pisarstwo nie ogranicza się do typowych fabuł; każde opowiadanie to odrębny eksperyment, od krótkiej rymowanki po dwuzdaniowe mikronarracje. W swoich tekstach Davis bada nieoczywiste aspekty codzienności: rozważa źródła bezsenności, wciela się w Kafkę w kuchni, czy analizuje, jak detale życia codziennego mogą wywoływać głębokie przemyślenia. Zadaje pozornie banalne pytania o życie gąsienicy czy możliwość obejrzenia dwudziestu rzeźb w godzinę, a jej wnioski są zawsze zaskakujące. Książka „Asortyment strapień” jest nie tylko zbiorem wyzwań literackich i emocjonalnych, ale też świętem humoru i kreatywności. Davis pokazuje, że opowiadanie to elastyczny, żywy gatunek, pełen potencjału do eksperymentów i świeżych spojrzeń na rzeczywistość. Jej twórczość charakteryzuje się nieustającym zadziwieniem światem. Jonathan Franzen podkreśla, że Davis to mistrzyni autorefleksji, której słowa niosą niesamowitą wagę. Joyce Carol Oates docenia jej przeniklą i nieprzewidywalną narrację, a Dave Eggers wspomina pierwsze spotkanie z jej pisarstwem jako doświadczenie przełamujące tradycyjne schematy opowiadania. Jak stwierdza, Davis wykorzystuje narratora, by przekazać prawdy i wdraża ćwiczenia myślowe w poszukiwaniu konkluzji. Brian Lennon z „The Boston Book Review” chwali jej zdolność łączenia wyobraźni z rzeczywistością, a Grace Paley określa ją jako długo oczekiwaną pisarkę. Wybitna technika narracyjna i innowacyjność zyskały uznanie „Salonu” jako amerykańskiej mistrzyni opowiadania. Davis stale przesuwa granice literackich konwencji, dostarczając poetyckiej i zapadającej w pamięć prozy. Jej twórczość, jak podkreśla „Times Literary Supplement”, jest fascynująca, autoironiczna i szczera do granic możliwości. Dzięki tym opowiadaniom, komentuje Ann Harleman z „The Boston Globe”, czytelnicy zyskują literackie doświadczenia, które pozostają z nimi na zawsze. Rick Moody z kolei podkreśla jej elegancję i brak sentymentalizmu, uznając Davis za najlepszą stylistkę amerykańskiej prozy. Według „Entertainment Weekly”, każde z tych opowiadań to rytm bijącego serca gatunku, przekazującego skomplikowane emocje z wyjątkową skutecznością.
