Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Art of Liberation. Studium prasoznawcze 1998–2002. Tom 2
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Czterotomowa publikacja poświęcona Zbigniewowi Liberze to wyjątkowy zbiór tekstów prasowych, który dokumentuje trzy dekady jego działalności artystycznej, a także przybliża zmieniający się krajobraz instytucji sztuki w Polsce. Zawiera zarówno artykuły z prasy krajowej, jak i zagranicznej, które rzucają światło nie tylko na samego artystę, ale również na tło społeczno-kulturowe okresu transformacji w Polsce. Drugi tom, dotyczący lat 1998-2002, koncentruje się na okresie pełnym kontrowersji w sferach artystycznych i politycznych. Opisuje reakcje na wystawy, które wywołały nie tylko w Polsce falę dyskusji o sztuce krytycznej—takie jak Irreligia w Brukseli, Mirroring Evil w Nowym Jorku czy Naziści w warszawskiej Zachęcie. W tych latach pojawiły się intensywne dyskusje na temat sztuki współczesnej, często postrzeganej jako prowokacyjna i bluźniercza. Jakie mechanizmy krytyczne działały wówczas w Centrum Sztuki Współczesnej i Zachęcie? Dlaczego sztuka stawała się skandalem? W jaki sposób zmieniało się podejście do dzieła Libery Lego. Obóz koncentracyjny i jak zmieniały się formy jego opisu? Książka zadaje również pytanie o to, czy rzeczywiście mieliśmy wtedy do czynienia z pewnego rodzaju "zimną wojną" między światem sztuki a społeczeństwem. To tylko fragment pytań, które podejmuje ten fascynujący zbiór.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Czterotomowa publikacja poświęcona Zbigniewowi Liberze to wyjątkowy zbiór tekstów prasowych, który dokumentuje trzy dekady jego działalności artystycznej, a także przybliża zmieniający się krajobraz instytucji sztuki w Polsce. Zawiera zarówno artykuły z prasy krajowej, jak i zagranicznej, które rzucają światło nie tylko na samego artystę, ale również na tło społeczno-kulturowe okresu transformacji w Polsce. Drugi tom, dotyczący lat 1998-2002, koncentruje się na okresie pełnym kontrowersji w sferach artystycznych i politycznych. Opisuje reakcje na wystawy, które wywołały nie tylko w Polsce falę dyskusji o sztuce krytycznej—takie jak Irreligia w Brukseli, Mirroring Evil w Nowym Jorku czy Naziści w warszawskiej Zachęcie. W tych latach pojawiły się intensywne dyskusje na temat sztuki współczesnej, często postrzeganej jako prowokacyjna i bluźniercza. Jakie mechanizmy krytyczne działały wówczas w Centrum Sztuki Współczesnej i Zachęcie? Dlaczego sztuka stawała się skandalem? W jaki sposób zmieniało się podejście do dzieła Libery Lego. Obóz koncentracyjny i jak zmieniały się formy jego opisu? Książka zadaje również pytanie o to, czy rzeczywiście mieliśmy wtedy do czynienia z pewnego rodzaju "zimną wojną" między światem sztuki a społeczeństwem. To tylko fragment pytań, które podejmuje ten fascynujący zbiór.
