Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Życie w kuli. Parmigianino, Ashbery i sztuka przemiany
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka ta przybliża dwa wyjątkowe dzieła sztuki. Pierwsze to obraz namalowany w XVI wieku przez włoskiego artystę Francesca Mazzuoli, znanego jako Parmigianino lub Parmezan. Drugie to poemat współczesnego amerykańskiego poety Johna Ashbery'ego. Oba dzieła, choć stworzone w innych epokach i na różnych kontynentach, noszą ten sam tytuł: Autoritratto entro uno specchio convesso oraz Self-Portrait in a Convex Mirror (Autoportret w wypukłym lustrze). Pomimo blisko 450 lat różnicy między nimi, pierwsze dzieło uważane jest za początek europejskiego manieryzmu, a drugie za wyraz amerykańskiego postmodernizmu.
Zarówno Parmigianino, jak i Ashbery podejmują próbę uchwycenia i zrozumienia własnej tożsamości oraz relacji ze światem. Jak oddać esencję własnego "ja", które ciągle się zmienia? Jak znaleźć równowagę pomiędzy introspekcją a wpływami zewnętrznymi, unikając jednocześnie pułapek solipsyzmu? Obaj twórcy starają się odpowiedzieć na te pytania, wykorzystując swoje media artystyczne, które pozwalają im przemieniać zarówno siebie, jak i otaczającą rzeczywistość.
Grzegorz Jankowicz, urodzony w 1978 roku, to filozof literatury, filolog, eseista, redaktor oraz tłumacz. Jest dyrektorem programowym Festiwalu Conrada, jak również redaktorem działu kultury "Tygodnika Powszechnego" i dyrektorem programów literackich Fundacji Tygodnika Powszechnego. Pełni rolę jurora Nagrody Conrada i Nagrody Literackiej Unii Europejskiej. Jankowicz opublikował takie prace jak "Po co jest sztuka? Rozmowy z pisarzami" (2013), "Gombrowicz – Loading. Esej o formie życia" (2014), "Uchodźcy z ziemi Ulro. Eseje" (2015), "Życie na poczytaniu. Rozmowy o literaturze i reszcie świata" (2017) oraz "Blizny. Eseje" (2019). Jest współtwórcą społecznej inicjatywy "Lekcje czytania z..." organizowanej przez "Tygodnik Powszechny" oraz pomysłodawcą Szkoły Czytania przy Krakowskim Biurze Festiwalowym, gdzie prowadzi warsztaty czytelnicze dla dzieci, młodzieży, seniorów i osadzonych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka ta przybliża dwa wyjątkowe dzieła sztuki. Pierwsze to obraz namalowany w XVI wieku przez włoskiego artystę Francesca Mazzuoli, znanego jako Parmigianino lub Parmezan. Drugie to poemat współczesnego amerykańskiego poety Johna Ashbery'ego. Oba dzieła, choć stworzone w innych epokach i na różnych kontynentach, noszą ten sam tytuł: Autoritratto entro uno specchio convesso oraz Self-Portrait in a Convex Mirror (Autoportret w wypukłym lustrze). Pomimo blisko 450 lat różnicy między nimi, pierwsze dzieło uważane jest za początek europejskiego manieryzmu, a drugie za wyraz amerykańskiego postmodernizmu.
Zarówno Parmigianino, jak i Ashbery podejmują próbę uchwycenia i zrozumienia własnej tożsamości oraz relacji ze światem. Jak oddać esencję własnego "ja", które ciągle się zmienia? Jak znaleźć równowagę pomiędzy introspekcją a wpływami zewnętrznymi, unikając jednocześnie pułapek solipsyzmu? Obaj twórcy starają się odpowiedzieć na te pytania, wykorzystując swoje media artystyczne, które pozwalają im przemieniać zarówno siebie, jak i otaczającą rzeczywistość.
Grzegorz Jankowicz, urodzony w 1978 roku, to filozof literatury, filolog, eseista, redaktor oraz tłumacz. Jest dyrektorem programowym Festiwalu Conrada, jak również redaktorem działu kultury "Tygodnika Powszechnego" i dyrektorem programów literackich Fundacji Tygodnika Powszechnego. Pełni rolę jurora Nagrody Conrada i Nagrody Literackiej Unii Europejskiej. Jankowicz opublikował takie prace jak "Po co jest sztuka? Rozmowy z pisarzami" (2013), "Gombrowicz – Loading. Esej o formie życia" (2014), "Uchodźcy z ziemi Ulro. Eseje" (2015), "Życie na poczytaniu. Rozmowy o literaturze i reszcie świata" (2017) oraz "Blizny. Eseje" (2019). Jest współtwórcą społecznej inicjatywy "Lekcje czytania z..." organizowanej przez "Tygodnik Powszechny" oraz pomysłodawcą Szkoły Czytania przy Krakowskim Biurze Festiwalowym, gdzie prowadzi warsztaty czytelnicze dla dzieci, młodzieży, seniorów i osadzonych.
