Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Żony. W cieniu mistrzów rosyjskiej literatury
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W literaturze rosyjskiej małżonki wielkich pisarzy pełniły znacznie większą rolę niż jedynie inspiratorki. Zofia Tołstoj, Vera Nabokov, Elena Bułhakow, Nadieżda Mandelsztam, Anna Dostojewska i Natalia Sołżenicyn odegrały kluczowe role w tworzeniu i zachowywaniu najsłynniejszych dzieł. Były one nie tylko żonami, lecz także współtwórczyniami literackimi: stenografkami, redaktorkami, tłumaczkami, a czasami nawet wydawczyniami. W czasach totalitarnych reżimów, odważnie walczyły z cenzurą, przechowując sekretne archiwa, dla których gotowe były poświęcić swoje życie.
Te niezwykłe kobiety, nazywane „niańkami talentu”, miały nieoceniony wkład w proces twórczy swoich mężów. Ich zaangażowanie gwarantowało przetrwanie takich dzieł jak „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa czy poezja Osipa Mandelsztama. Vladimir Nabokov opisał Verę jako swoją „jedyną cieniem”, podczas gdy Zofia Tołstoj inteligentnie wspierała Lwa Tołstoja w pisaniu „Wojny i pokoju”. Po śmierci swoich mężów, kobiety kontynuowały misję, tłumacząc i promując ich prace, budując unikalną tradycję wsparcia, niespotykaną w literaturze zachodniej.
Autorka Alexandra Popoff, znana ze swojej nagrodzonej biografii „Sophia Tolstoy. A Biography” z 2010 roku, dostarcza dogłębnych analiz dzięki dostępowi do niepublikowanych wcześniej materiałów. Jej prace były publikowane w rosyjskich gazetach, jak i w amerykańskich mediach takich jak The Philadelphia Inquirer, The Huffington Post i The Boston Globe. Mieszkająca w Kanadzie, Popoff ukończyła doktorat z literatury rosyjskiej i angielskiej, co niewątpliwie przyczyniło się do jej szczegółowych badań nad życiem Zofii Tołstoj. Krytycy doceniają jej książkę za odkrywczość i autentyczność w przedstawieniu Zofii nie tylko jako żony Lwa Tołstoja, ale jako pełnokrwistej i wpływowej postaci literackiej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W literaturze rosyjskiej małżonki wielkich pisarzy pełniły znacznie większą rolę niż jedynie inspiratorki. Zofia Tołstoj, Vera Nabokov, Elena Bułhakow, Nadieżda Mandelsztam, Anna Dostojewska i Natalia Sołżenicyn odegrały kluczowe role w tworzeniu i zachowywaniu najsłynniejszych dzieł. Były one nie tylko żonami, lecz także współtwórczyniami literackimi: stenografkami, redaktorkami, tłumaczkami, a czasami nawet wydawczyniami. W czasach totalitarnych reżimów, odważnie walczyły z cenzurą, przechowując sekretne archiwa, dla których gotowe były poświęcić swoje życie.
Te niezwykłe kobiety, nazywane „niańkami talentu”, miały nieoceniony wkład w proces twórczy swoich mężów. Ich zaangażowanie gwarantowało przetrwanie takich dzieł jak „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa czy poezja Osipa Mandelsztama. Vladimir Nabokov opisał Verę jako swoją „jedyną cieniem”, podczas gdy Zofia Tołstoj inteligentnie wspierała Lwa Tołstoja w pisaniu „Wojny i pokoju”. Po śmierci swoich mężów, kobiety kontynuowały misję, tłumacząc i promując ich prace, budując unikalną tradycję wsparcia, niespotykaną w literaturze zachodniej.
Autorka Alexandra Popoff, znana ze swojej nagrodzonej biografii „Sophia Tolstoy. A Biography” z 2010 roku, dostarcza dogłębnych analiz dzięki dostępowi do niepublikowanych wcześniej materiałów. Jej prace były publikowane w rosyjskich gazetach, jak i w amerykańskich mediach takich jak The Philadelphia Inquirer, The Huffington Post i The Boston Globe. Mieszkająca w Kanadzie, Popoff ukończyła doktorat z literatury rosyjskiej i angielskiej, co niewątpliwie przyczyniło się do jej szczegółowych badań nad życiem Zofii Tołstoj. Krytycy doceniają jej książkę za odkrywczość i autentyczność w przedstawieniu Zofii nie tylko jako żony Lwa Tołstoja, ale jako pełnokrwistej i wpływowej postaci literackiej.
