Książka - Zawód dziennikarz. Między misją a profesją

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Zawód dziennikarz. Między misją a profesją

Zawód dziennikarz. Między misją a profesją

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Ustawa prasowa precyzyjnie określa, kim jest dziennikarz – są to osoby, które angażują się w redagowanie, tworzenie czy przygotowywanie materiałów prasowych, działając na rzecz redakcji w ramach stosunku pracy lub za jej pozwoleniem. Akt prawny z 1984 roku szczegółowo opisuje zadania i obowiązki związane z tym zawodem, podkreślając rolę dziennikarza jako służebnika społeczeństwa i państwa, co odzwierciedla się w działaniu na rzecz ich dobra i interesu. Dziennikarstwo przez dziesięciolecia było nie tylko źródłem dochodu, ale również stylem życia oraz pasją. Jeśli jednak posłuchać niektórych głosów, idée fixe dziennikarstwa opartego na misji stało się przeszłością. Nowoczesny dziennikarz musi nie tylko szybko i sprawnie docierać do faktów, ale także posługiwać się techniką pisania, która pozwoli na przekazanie informacji w sposób przystępny dla odbiorcy. Jak zauważył Ryszard Kapuściński, „Żadne koncerny, żadne fabryki samochodów czy ropa naftowa nie przynoszą takich zysków jak handel informacją. To dziś najbardziej dochodowy biznes”. Obecnie coraz trudniej godzić misję i obowiązek społeczny dziennikarza z wymaganiami rynku, które nakładają konieczność rentowności działania mediów. Tytuł tej książki odzwierciedla konflikt pomiędzy trwającym oczekiwaniem na misję dziennikarską a wymogami zawodowego profesjonalizmu, które również zmieniają się w szybkim tempie. Niniejsza publikacja odpowiada na potrzebę dokładnej analizy zawodu dziennikarskiego. Zdajemy sobie sprawę, że media masowe w Polsce uległy istotnym zmianom po 1989 roku, dlatego badaliśmy tę tematykę w szerokim kontekście czasowym. Oferujemy czytelnikom opracowania skupiające się na polskim środowisku dziennikarskim, ale równie istotne wydają się doświadczenia dziennikarzy pracujących w mediach zagranicznych oraz opisy praktyk stosowanych poza granicami naszego kraju.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Ustawa prasowa precyzyjnie określa, kim jest dziennikarz – są to osoby, które angażują się w redagowanie, tworzenie czy przygotowywanie materiałów prasowych, działając na rzecz redakcji w ramach stosunku pracy lub za jej pozwoleniem. Akt prawny z 1984 roku szczegółowo opisuje zadania i obowiązki związane z tym zawodem, podkreślając rolę dziennikarza jako służebnika społeczeństwa i państwa, co odzwierciedla się w działaniu na rzecz ich dobra i interesu. Dziennikarstwo przez dziesięciolecia było nie tylko źródłem dochodu, ale również stylem życia oraz pasją. Jeśli jednak posłuchać niektórych głosów, idée fixe dziennikarstwa opartego na misji stało się przeszłością. Nowoczesny dziennikarz musi nie tylko szybko i sprawnie docierać do faktów, ale także posługiwać się techniką pisania, która pozwoli na przekazanie informacji w sposób przystępny dla odbiorcy. Jak zauważył Ryszard Kapuściński, „Żadne koncerny, żadne fabryki samochodów czy ropa naftowa nie przynoszą takich zysków jak handel informacją. To dziś najbardziej dochodowy biznes”. Obecnie coraz trudniej godzić misję i obowiązek społeczny dziennikarza z wymaganiami rynku, które nakładają konieczność rentowności działania mediów. Tytuł tej książki odzwierciedla konflikt pomiędzy trwającym oczekiwaniem na misję dziennikarską a wymogami zawodowego profesjonalizmu, które również zmieniają się w szybkim tempie. Niniejsza publikacja odpowiada na potrzebę dokładnej analizy zawodu dziennikarskiego. Zdajemy sobie sprawę, że media masowe w Polsce uległy istotnym zmianom po 1989 roku, dlatego badaliśmy tę tematykę w szerokim kontekście czasowym. Oferujemy czytelnikom opracowania skupiające się na polskim środowisku dziennikarskim, ale równie istotne wydają się doświadczenia dziennikarzy pracujących w mediach zagranicznych oraz opisy praktyk stosowanych poza granicami naszego kraju.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 12.07 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 316
Rok wydania: 2015
Rozmiar: 155 × 225 mm
ID: 9788323134619

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info