InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Przed oddaniem do druku Medytacji o pierwszej filozofii Descartes rozsyłał kopie rękopisu, głównie za pośrednictwem o. Mersennea, wielu osobom z prośbą o opinie. Otrzymane uwagi oraz swoje na nie repliki oddał do druku razem z tekstem właściwym i odtąd stanowią one, jako tzw. "Zarzuty i odpowiedzi", integralną część Medytacji. W wydaniu pierwszym z 1641 r. znalazło się sześć zarzutów i odpowiedzi, w wydaniu drugim, które ukazało się w maju 1642 r., doszły jeszcze jedne oraz list Descartesa do o. Dineta. Oczywiście dyskusja nad treściami dzieła rozwijała się i w bogatej korespondencji Descartesa znajdujemy wiele fragmentów polemicznych. Jednak niektóre listy są w intencji ich autorów świadomą kontynuacją dyskusji, można je więc uważać za ciąg dalszy "Zarzutów i odpowiedzi". W szczególności należą do nich listy zamieszczone w niniejszym zbiorze, który ze względów praktycznych opatrujemy tytułem "Zarzuty i odpowiedzi późniejsze". List anonimowego Hyperaspistesa jest kontynuacją "Zarzutów piątych", postawionych przez Pierrea Gassendiego (1592-1655), a jednocześnie zapowiada kolejne repliki Gassendiego wydane przez niego w dziele "Disquisitio metaphysica". Dwa listy Antoinea Arnaulda (1612-1694) stanowią dalszy ciąg "Zarzutów czwartych" jego autorstwa. Trzy listy Henryego Morea (1614-1687) nie mają wprawdzie bezpośredniego odniesienia do wcześniejszych "Zarzutów", jednak należy je uznać za swoiste dopełnienie "Zarzutów trzecich", postawionych przez Thomasa Hobbesa, wobec którego Henry More i jego środowisko filozoficzne pozostawało we wrogiej opozycji. (fragment Wstępu tłumacza)
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Przed oddaniem do druku Medytacji o pierwszej filozofii Descartes rozsyłał kopie rękopisu, głównie za pośrednictwem o. Mersennea, wielu osobom z prośbą o opinie. Otrzymane uwagi oraz swoje na nie repliki oddał do druku razem z tekstem właściwym i odtąd stanowią one, jako tzw. "Zarzuty i odpowiedzi", integralną część Medytacji. W wydaniu pierwszym z 1641 r. znalazło się sześć zarzutów i odpowiedzi, w wydaniu drugim, które ukazało się w maju 1642 r., doszły jeszcze jedne oraz list Descartesa do o. Dineta. Oczywiście dyskusja nad treściami dzieła rozwijała się i w bogatej korespondencji Descartesa znajdujemy wiele fragmentów polemicznych. Jednak niektóre listy są w intencji ich autorów świadomą kontynuacją dyskusji, można je więc uważać za ciąg dalszy "Zarzutów i odpowiedzi". W szczególności należą do nich listy zamieszczone w niniejszym zbiorze, który ze względów praktycznych opatrujemy tytułem "Zarzuty i odpowiedzi późniejsze". List anonimowego Hyperaspistesa jest kontynuacją "Zarzutów piątych", postawionych przez Pierrea Gassendiego (1592-1655), a jednocześnie zapowiada kolejne repliki Gassendiego wydane przez niego w dziele "Disquisitio metaphysica". Dwa listy Antoinea Arnaulda (1612-1694) stanowią dalszy ciąg "Zarzutów czwartych" jego autorstwa. Trzy listy Henryego Morea (1614-1687) nie mają wprawdzie bezpośredniego odniesienia do wcześniejszych "Zarzutów", jednak należy je uznać za swoiste dopełnienie "Zarzutów trzecich", postawionych przez Thomasa Hobbesa, wobec którego Henry More i jego środowisko filozoficzne pozostawało we wrogiej opozycji. (fragment Wstępu tłumacza)