Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Zakupy w PRL
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Czy naprawdę sterczący orzeł wykrojony z kalesonów przyciągał uwagę klientów? Jak przeprawiało się przez zimowe dni, czekając dwie doby w kolejce po upragniony kredens? Kiedy na półkach sklepów pojawiła się Coca-Cola? Czy rzeczywiście kioski były miejscem, gdzie dziurawiono prezerwatywy? Co było częściej kupowane: książki czy wódka? Który element garderoby mógł kosztować tyle, co połowa ceny Syrenki, a jaki zapach unosił się w Baltonie? W którym miejscu można było spotkać bohaterów z opowieści o Ali Babie i czterdziestu rozbójnikach? Gdzie można było usłyszeć „czeńcz many” lub „E, cwany gapa, nie bądź pan taki specjalista z miodem w uszach, pan tu nie stał!”?
Wojciech Przylipiak w swoim reportażu maluje fascynujący obraz realiów zakupowych w Polsce w latach 1945-1989. Ukazuje on świat wiejskich spółdzielni GS oraz przeszklonych domów handlowych, przeplatając to z prywatnym handlem oraz potężnymi państwowymi firmami. W tym wszystkim nie brakuje symboli takich jak Pewex, Moda Polska czy zakupy spod lady.
Autor oddaje głos zarówno kupującym, jak i sprzedawcom. Zamiast powielać mity o ciągłym niedoborze, składa z usłyszanych opowieści mozaikę prawdziwego świata, pełnego oryginalności, inicjatywy społecznej i codziennych emocji. Jest to również świat niezapomnianego polskiego designu oraz mody, która nie przestaje intrygować, a towarzyszące mu hasła reklamowe i neony budzą nostalgię.
Całość łączy sentyment z humorem, czasem przeplatana nutą grozy, ale zawsze pozostaje autentyczna.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Czy naprawdę sterczący orzeł wykrojony z kalesonów przyciągał uwagę klientów? Jak przeprawiało się przez zimowe dni, czekając dwie doby w kolejce po upragniony kredens? Kiedy na półkach sklepów pojawiła się Coca-Cola? Czy rzeczywiście kioski były miejscem, gdzie dziurawiono prezerwatywy? Co było częściej kupowane: książki czy wódka? Który element garderoby mógł kosztować tyle, co połowa ceny Syrenki, a jaki zapach unosił się w Baltonie? W którym miejscu można było spotkać bohaterów z opowieści o Ali Babie i czterdziestu rozbójnikach? Gdzie można było usłyszeć „czeńcz many” lub „E, cwany gapa, nie bądź pan taki specjalista z miodem w uszach, pan tu nie stał!”?
Wojciech Przylipiak w swoim reportażu maluje fascynujący obraz realiów zakupowych w Polsce w latach 1945-1989. Ukazuje on świat wiejskich spółdzielni GS oraz przeszklonych domów handlowych, przeplatając to z prywatnym handlem oraz potężnymi państwowymi firmami. W tym wszystkim nie brakuje symboli takich jak Pewex, Moda Polska czy zakupy spod lady.
Autor oddaje głos zarówno kupującym, jak i sprzedawcom. Zamiast powielać mity o ciągłym niedoborze, składa z usłyszanych opowieści mozaikę prawdziwego świata, pełnego oryginalności, inicjatywy społecznej i codziennych emocji. Jest to również świat niezapomnianego polskiego designu oraz mody, która nie przestaje intrygować, a towarzyszące mu hasła reklamowe i neony budzą nostalgię.
Całość łączy sentyment z humorem, czasem przeplatana nutą grozy, ale zawsze pozostaje autentyczna.
