Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Współczesna proza amerykańska. Zbliżenia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Współczesna proza amerykańska, będąca zjawiskiem o niezwykłej rozpiętości i różnorodności, stanowi wyzwanie dla każdego, kto pragnie ją opisać całościowo i oceniająco. Każda taka próba mierzenia się z jej olbrzymim spektrum musi zderzyć się z ograniczeniami. Jednym z możliwych podejść jest encyklopedyczne ukazanie tematów, które uwypukliłoby złożoność procesów kształtujących obecną kondycję literatury amerykańskiej.
Zmiany pokoleniowe wśród literatów symbolicznie oddają dynamikę literackiego świata, która poddaje w wątpliwość koncepcje spójnych „nurtów przewodnich”. Po przełomie tysiącleci pożegnaliśmy wielu autorów urodzonych w latach 30. XX wieku. Ta generacja miała znaczący wpływ na kierunki, w jakich podążała proza amerykańska od połowy XX wieku. Znajdowali się w niej zarówno pisarze postmodernistyczni, kształtujący odmienność poetyki, jak i twórcy wierni klasycznemu realizmowi. Odejście osób takich jak John Updike (2009), Philip Roth (2018), Toni Morrison (2019), Joan Didion (2021) czy Cormac McCarthy (2023) pozostawiło wyraźne ślady.
Dzieła wybitnych autorów z lat 30. pozostają istotnymi punktami odniesienia dla młodszych twórców, lecz niejednoznaczne jest, czy wciąż stanowią źródło inspiracji, czy nabierają głównie historycznego znaczenia. Marek Paryż w swoim przejrzystym przeglądzie literatury amerykańskiej sięga po różnorodne przykłady, wyróżniając teksty istotne z szerokiej perspektywy, choć nie zawsze oczywiste w swoim wyborze. To odróżnia jego książkę "Współczesna proza amerykańska" od tradycyjnych opracowań literackich, które zazwyczaj śledzą rozwój prozy określonego kraju w kontekście spójnym z kanonami akademickimi.
Publikacja ta nie kreśli panoramy zgodnej z ustalonymi ogniwami kanonu; to raczej indywidualne ujęcie bogactwa amerykańskiej prozy, oparte na głębokiej wiedzy literaturoznawczej i doświadczeniu krytycznym autora. Zdaniem prof. Alicji Piechuckiej, książka ta stanowi niekonwencjonalne spojrzenie na wycinek współczesnej literatury amerykańskiej, różniące się od tradycyjnych syntez literackich.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Współczesna proza amerykańska, będąca zjawiskiem o niezwykłej rozpiętości i różnorodności, stanowi wyzwanie dla każdego, kto pragnie ją opisać całościowo i oceniająco. Każda taka próba mierzenia się z jej olbrzymim spektrum musi zderzyć się z ograniczeniami. Jednym z możliwych podejść jest encyklopedyczne ukazanie tematów, które uwypukliłoby złożoność procesów kształtujących obecną kondycję literatury amerykańskiej.
Zmiany pokoleniowe wśród literatów symbolicznie oddają dynamikę literackiego świata, która poddaje w wątpliwość koncepcje spójnych „nurtów przewodnich”. Po przełomie tysiącleci pożegnaliśmy wielu autorów urodzonych w latach 30. XX wieku. Ta generacja miała znaczący wpływ na kierunki, w jakich podążała proza amerykańska od połowy XX wieku. Znajdowali się w niej zarówno pisarze postmodernistyczni, kształtujący odmienność poetyki, jak i twórcy wierni klasycznemu realizmowi. Odejście osób takich jak John Updike (2009), Philip Roth (2018), Toni Morrison (2019), Joan Didion (2021) czy Cormac McCarthy (2023) pozostawiło wyraźne ślady.
Dzieła wybitnych autorów z lat 30. pozostają istotnymi punktami odniesienia dla młodszych twórców, lecz niejednoznaczne jest, czy wciąż stanowią źródło inspiracji, czy nabierają głównie historycznego znaczenia. Marek Paryż w swoim przejrzystym przeglądzie literatury amerykańskiej sięga po różnorodne przykłady, wyróżniając teksty istotne z szerokiej perspektywy, choć nie zawsze oczywiste w swoim wyborze. To odróżnia jego książkę "Współczesna proza amerykańska" od tradycyjnych opracowań literackich, które zazwyczaj śledzą rozwój prozy określonego kraju w kontekście spójnym z kanonami akademickimi.
Publikacja ta nie kreśli panoramy zgodnej z ustalonymi ogniwami kanonu; to raczej indywidualne ujęcie bogactwa amerykańskiej prozy, oparte na głębokiej wiedzy literaturoznawczej i doświadczeniu krytycznym autora. Zdaniem prof. Alicji Piechuckiej, książka ta stanowi niekonwencjonalne spojrzenie na wycinek współczesnej literatury amerykańskiej, różniące się od tradycyjnych syntez literackich.
