Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zgodnie z poststrukturalistycznym podejściem, zarówno świat, jak i sztuka pełnią funkcję narzędzi umożliwiających kształtowanie i wyrażanie tożsamości, a także utrwalanie jej. Aby zrozumieć i rozmontować istniejące ograniczenia, należy zgłębić ich mechanizmy. Ideologie związane z tożsamością zostały uwydatnione poprzez różne przeciwstawne pary, które starają się definiować granice człowieczeństwa, takie jak człowiek-zwierzę, człowiek-maszyna czy kobieta-mężczyzna. Jednak autorzy tej monografii udowadniają, że dzieła dotychczas postrzegane jako obrona wieloletniego porządku, mogą stanowić podstawę do tworzenia wyzwalającego dyskursu.
Publikacja wnika w dwa główne nurty filozoficzne XX wieku. Pierwszy zakłada, że sztuka jest autonomiczna i wolna od ograniczeń retorycznych i politycznych, podczas gdy drugi sugeruje, że poprzez sztukę możliwe jest wpływanie na dyskurs. Współczesne podejścia często łączą te stanowiska, choć w polskiej humanistyce rzadko kiedy spotykamy się z takim kompleksowym podejściem, jak w tej pracy.
Monografia przedstawia szerokie spektrum narzędzi pojęciowych współczesnej humanistyki, odnosząc je do polskiego kontekstu kulturowego z przejrzystością i przekonaniem. Co więcej, autorzy wychodzą poza mury uniwersytetu, formułując refleksje na temat ludzkiej kondycji, oferując w ten sposób czytelnikom nie tylko teoretyczne rozważania, ale również praktyczne i bliskie życia refleksje.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zgodnie z poststrukturalistycznym podejściem, zarówno świat, jak i sztuka pełnią funkcję narzędzi umożliwiających kształtowanie i wyrażanie tożsamości, a także utrwalanie jej. Aby zrozumieć i rozmontować istniejące ograniczenia, należy zgłębić ich mechanizmy. Ideologie związane z tożsamością zostały uwydatnione poprzez różne przeciwstawne pary, które starają się definiować granice człowieczeństwa, takie jak człowiek-zwierzę, człowiek-maszyna czy kobieta-mężczyzna. Jednak autorzy tej monografii udowadniają, że dzieła dotychczas postrzegane jako obrona wieloletniego porządku, mogą stanowić podstawę do tworzenia wyzwalającego dyskursu.
Publikacja wnika w dwa główne nurty filozoficzne XX wieku. Pierwszy zakłada, że sztuka jest autonomiczna i wolna od ograniczeń retorycznych i politycznych, podczas gdy drugi sugeruje, że poprzez sztukę możliwe jest wpływanie na dyskurs. Współczesne podejścia często łączą te stanowiska, choć w polskiej humanistyce rzadko kiedy spotykamy się z takim kompleksowym podejściem, jak w tej pracy.
Monografia przedstawia szerokie spektrum narzędzi pojęciowych współczesnej humanistyki, odnosząc je do polskiego kontekstu kulturowego z przejrzystością i przekonaniem. Co więcej, autorzy wychodzą poza mury uniwersytetu, formułując refleksje na temat ludzkiej kondycji, oferując w ten sposób czytelnikom nie tylko teoretyczne rozważania, ale również praktyczne i bliskie życia refleksje.
