Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
U podstaw pedagogiki personalistycznej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Autorka bada spór dotyczący kwestii wychowania, jego istotności, metod oraz celów, który sięga czasów starożytnej Grecji i trwa do dzisiaj. W tym kontekście można wyróżnić trzy różnorodne typy pedagogiki: kolektywistyczną, indywidualistyczną i personalistyczną. Każda z nich opiera się na odmiennych wizjach człowieka: jako części państwa w przypadku kolektywizmu, jako niezależnej jednostki w indywidualizmie, oraz jako osoby rozumnej i społecznie zaangażowanej w personalizmie. Te podejścia do człowieka wynikają z różnic w filozofii, będąc częścią szerszej debaty między idealizmem a realizmem poznawczym. Finalnie, to rozstrzygnięcie filozoficznego sporu wpływa na sposób rozumienia i kształtowania celów wychowania, określając równocześnie naukowy status pedagogiki na uczelniach i jej praktyczną rolę w procesie wychowawczym.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Autorka bada spór dotyczący kwestii wychowania, jego istotności, metod oraz celów, który sięga czasów starożytnej Grecji i trwa do dzisiaj. W tym kontekście można wyróżnić trzy różnorodne typy pedagogiki: kolektywistyczną, indywidualistyczną i personalistyczną. Każda z nich opiera się na odmiennych wizjach człowieka: jako części państwa w przypadku kolektywizmu, jako niezależnej jednostki w indywidualizmie, oraz jako osoby rozumnej i społecznie zaangażowanej w personalizmie. Te podejścia do człowieka wynikają z różnic w filozofii, będąc częścią szerszej debaty między idealizmem a realizmem poznawczym. Finalnie, to rozstrzygnięcie filozoficznego sporu wpływa na sposób rozumienia i kształtowania celów wychowania, określając równocześnie naukowy status pedagogiki na uczelniach i jej praktyczną rolę w procesie wychowawczym.
