Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Tramwaje lwowskie 1880-1944
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Lwów, miasto o niezwykle bogatej historii, zarówno w czasach Austro-Węgier, jak i II Rzeczypospolitej, doczekał się licznych badań historycznych i analiz dotyczących jego instytucji miejskich, szczególnie tych związanych z gospodarką komunalną. Jednak historia lwowskich tramwajów, będących nieodłącznym elementem krajobrazu miasta, nie była dotąd przedstawiana w sposób tak kompleksowy jak w tej publikacji. Stanowi ona pierwszą próbę uporządkowania dziejów tramwajów we Lwowie.
Początki lwowskich tramwajów sięgają 5 maja 1880 roku, kiedy to towarzystwo Societa Triestina Tramway z Triestu uruchomiło pierwszą linię tramwajów konnych w mieście. Plany rozwinięcia sieci poprzez wprowadzenie tramwajów parowych pojawiły się osiem lat później, lecz zostały porzucone na rzecz nowocześniejszych tramwajów elektrycznych. Ten krok wywołał sprzeciw właścicieli kolei konnej, prowadząc do konfrontacji z władzami miasta zakończonej przed sądem polubownym. Ostatecznie, 31 maja 1894 roku, tuż przed Powszechną Wystawą Krajową, uruchomiono pierwsze linie tramwajów elektrycznych, symbolizujące nowoczesność i rozwój Lwowa.
Książka oferuje szczegółowy opis różnych aspektów funkcjonowania lwowskich tramwajów, od logistyki organizacyjnej po kwestie eksploatacyjne, handlowe, techniczne i personalne. Autorzy podkreślają, że tramwaje pełniły istotną rolę w codziennym życiu mieszkańców i były obecne w literaturze opisującej miasto. Publikacja zawiera liczne anegdoty, wspomnienia oraz ilustracje i cytaty z unikalnych źródeł, które przywołują atmosferę Lwowa z przełomu XIX i XX wieku, dając czytelnikowi wgląd w historyczny klimat miasta.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Lwów, miasto o niezwykle bogatej historii, zarówno w czasach Austro-Węgier, jak i II Rzeczypospolitej, doczekał się licznych badań historycznych i analiz dotyczących jego instytucji miejskich, szczególnie tych związanych z gospodarką komunalną. Jednak historia lwowskich tramwajów, będących nieodłącznym elementem krajobrazu miasta, nie była dotąd przedstawiana w sposób tak kompleksowy jak w tej publikacji. Stanowi ona pierwszą próbę uporządkowania dziejów tramwajów we Lwowie.
Początki lwowskich tramwajów sięgają 5 maja 1880 roku, kiedy to towarzystwo Societa Triestina Tramway z Triestu uruchomiło pierwszą linię tramwajów konnych w mieście. Plany rozwinięcia sieci poprzez wprowadzenie tramwajów parowych pojawiły się osiem lat później, lecz zostały porzucone na rzecz nowocześniejszych tramwajów elektrycznych. Ten krok wywołał sprzeciw właścicieli kolei konnej, prowadząc do konfrontacji z władzami miasta zakończonej przed sądem polubownym. Ostatecznie, 31 maja 1894 roku, tuż przed Powszechną Wystawą Krajową, uruchomiono pierwsze linie tramwajów elektrycznych, symbolizujące nowoczesność i rozwój Lwowa.
Książka oferuje szczegółowy opis różnych aspektów funkcjonowania lwowskich tramwajów, od logistyki organizacyjnej po kwestie eksploatacyjne, handlowe, techniczne i personalne. Autorzy podkreślają, że tramwaje pełniły istotną rolę w codziennym życiu mieszkańców i były obecne w literaturze opisującej miasto. Publikacja zawiera liczne anegdoty, wspomnienia oraz ilustracje i cytaty z unikalnych źródeł, które przywołują atmosferę Lwowa z przełomu XIX i XX wieku, dając czytelnikowi wgląd w historyczny klimat miasta.
