Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Szara dama
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Kiedy nagła ulewa zmusza grupę podróżników do odwiedzin skromnej gospody młynarza na mglistych brzegach rzeki Neckar, nikt nie podejrzewa, że deszcz ujawni mrożącą krew w żyłach historię z przeszłości. W przyciemnionym salonie wisi wyblakły portret kobiety, której piękno jest równie uderzające, co smutne. Jeden z ciekawskich gości, nieodparcie przyciągany przez jej enigmatyczne spojrzenie, otrzymuje stary pamiętnik - pamiętnik, którego kruche strony zawierają wyznania Anny Scherer i sekrety jej zaginionej młodości.
W ten sposób rozpoczyna się „Szara dama”, gotycki majstersztyk z bogatej, sugestywnej wyobraźni Elizabeth Gaskell - historia, w której każdy cień wydaje się szeptać, a każdy krok może prowadzić do niebezpieczeństwa.
Anna, łagodna córka młynarza, zostaje porwana ze swojego skromnego świata do olśniewającego życia przez dworskiego i rozkazującego pana de Tourelle. Wbrew swoim instynktom i oczekiwaniom rodziny i społeczeństwa, przyjmuje jego nagłą ofertę małżeństwa. To, co powinno być bramą do czarującej egzystencji, szybko staje się więzieniem z jedwabiu i kamienia. Ukryta w niesamowitej fortecy Les Rochers, Anna odkrywa, że wyrafinowanie jej męża skrywa przerażające okrucieństwo - i że jest teraz uwikłana w złowrogi świat przemocy, oszustwa i śmiertelnego niebezpieczeństwa.
W miarę jak niepokój Anny pogłębia się w przerażenie, jej historia rozwija się z zapartym tchem: śmiałe loty o północy, desperackie przebrania, niebezpieczne spotkania. W nadciągającej ciszy świata Szarej damy przetrwanie wymaga odwagi, sprytu i serca odpornego na zdradę.
Elizabeth Gaskell, uwielbiana za swoje żywe portrety wiktoriańskiego życia, pokazuje tutaj swoje mroczniejsze, bardziej trzymające w napięciu talenty. „Szara dama” wciąga czytelników w mroczny krajobraz strachu, gdzie każde skrzypnięcie drzwi i migotanie świecy potęguje napięcie. Gotycki akcent Gaskell nie opiera się na zjawiskach nadprzyrodzonych - zamiast tego po mistrzowsku pokazuje, jak ludzkie okrucieństwo, miłość przekształcona w opętanie i długo skrywane sekrety mogą stworzyć horrory bardziej mrożące krew w żyłach niż jakikolwiek duch.
Elizabeth Gaskell, urodzona jako Elizabeth Cleghorn Stevenson, była wybitną angielską powieściopisarką, autorką opowiadań i biografką, której dzieła przedstawiają fascynujący portret wiktoriańskiego społeczeństwa. Najbardziej znana ze swoich powieści „Północ i Południe”, „Panie z Cranford” oraz „Żony i córki”, Gaskell zgłębiała tematy klasy, płci, industrializacji i moralności z empatią, dowcipem i bystrym okiem na szczegóły społeczne.
Swoją karierę literacką rozpoczęła od powieści „Mary Barton” (1848), w której przedstawiła życie klasy robotniczej w przemysłowym Manchesterze. Przyniosła jej ona zarówno uznanie krytyków, jak i uwagę współczesnych, takich jak Charles Dickens, który później opublikował jej prace w swoim magazynie Household Words. Jej fikcja często opowiadała się za trudną sytuacją kobiet i ubogich, łącząc realizm ze współczuciem w sposób, który podważał normy społeczne bez utraty zaufania czytelnika.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Kiedy nagła ulewa zmusza grupę podróżników do odwiedzin skromnej gospody młynarza na mglistych brzegach rzeki Neckar, nikt nie podejrzewa, że deszcz ujawni mrożącą krew w żyłach historię z przeszłości. W przyciemnionym salonie wisi wyblakły portret kobiety, której piękno jest równie uderzające, co smutne. Jeden z ciekawskich gości, nieodparcie przyciągany przez jej enigmatyczne spojrzenie, otrzymuje stary pamiętnik - pamiętnik, którego kruche strony zawierają wyznania Anny Scherer i sekrety jej zaginionej młodości.
W ten sposób rozpoczyna się „Szara dama”, gotycki majstersztyk z bogatej, sugestywnej wyobraźni Elizabeth Gaskell - historia, w której każdy cień wydaje się szeptać, a każdy krok może prowadzić do niebezpieczeństwa.
Anna, łagodna córka młynarza, zostaje porwana ze swojego skromnego świata do olśniewającego życia przez dworskiego i rozkazującego pana de Tourelle. Wbrew swoim instynktom i oczekiwaniom rodziny i społeczeństwa, przyjmuje jego nagłą ofertę małżeństwa. To, co powinno być bramą do czarującej egzystencji, szybko staje się więzieniem z jedwabiu i kamienia. Ukryta w niesamowitej fortecy Les Rochers, Anna odkrywa, że wyrafinowanie jej męża skrywa przerażające okrucieństwo - i że jest teraz uwikłana w złowrogi świat przemocy, oszustwa i śmiertelnego niebezpieczeństwa.
W miarę jak niepokój Anny pogłębia się w przerażenie, jej historia rozwija się z zapartym tchem: śmiałe loty o północy, desperackie przebrania, niebezpieczne spotkania. W nadciągającej ciszy świata Szarej damy przetrwanie wymaga odwagi, sprytu i serca odpornego na zdradę.
Elizabeth Gaskell, uwielbiana za swoje żywe portrety wiktoriańskiego życia, pokazuje tutaj swoje mroczniejsze, bardziej trzymające w napięciu talenty. „Szara dama” wciąga czytelników w mroczny krajobraz strachu, gdzie każde skrzypnięcie drzwi i migotanie świecy potęguje napięcie. Gotycki akcent Gaskell nie opiera się na zjawiskach nadprzyrodzonych - zamiast tego po mistrzowsku pokazuje, jak ludzkie okrucieństwo, miłość przekształcona w opętanie i długo skrywane sekrety mogą stworzyć horrory bardziej mrożące krew w żyłach niż jakikolwiek duch.
Elizabeth Gaskell, urodzona jako Elizabeth Cleghorn Stevenson, była wybitną angielską powieściopisarką, autorką opowiadań i biografką, której dzieła przedstawiają fascynujący portret wiktoriańskiego społeczeństwa. Najbardziej znana ze swoich powieści „Północ i Południe”, „Panie z Cranford” oraz „Żony i córki”, Gaskell zgłębiała tematy klasy, płci, industrializacji i moralności z empatią, dowcipem i bystrym okiem na szczegóły społeczne.
Swoją karierę literacką rozpoczęła od powieści „Mary Barton” (1848), w której przedstawiła życie klasy robotniczej w przemysłowym Manchesterze. Przyniosła jej ona zarówno uznanie krytyków, jak i uwagę współczesnych, takich jak Charles Dickens, który później opublikował jej prace w swoim magazynie Household Words. Jej fikcja często opowiadała się za trudną sytuacją kobiet i ubogich, łącząc realizm ze współczuciem w sposób, który podważał normy społeczne bez utraty zaufania czytelnika.
