Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ślepota umysłu
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W książce „Ślepota umysłu” autor Simon Baron-Cohen przedstawia koncepcję dotyczącą ewolucji i rozwoju zdolności „czytania umysłu”. Sugeruje, że jest to umiejętność, którą wykorzystujemy niemal nieustannie i bez większego wysiłku, często nie zdając sobie z tego sprawy. Dzięki niej potrafimy interpretować społeczne zachowania, przewidywać je i aktywnie w nich uczestniczyć. W codziennym życiu przypisujemy ludziom różne stany mentalne, takie jak myśli, pragnienia, wiedza lub intencje. Z badań przeprowadzonych przez Baron-Cohena wynika, że u dzieci z autyzmem występuje zjawisko nazwane „ślepotą umysłu”, które jest rezultatem braku niektórych zdolności związanych z czytaniem umysłu. Dla osób z tym zaburzeniem część rzeczywistości dotycząca stanów umysłu innych osób oraz ich zamiarów pozostaje w dużej mierze niedostępna. Autor przedstawia teorię, która opiera się na wynikach badań z dziedziny psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. W pracy tej dowodzi, że dzięki specyficznym mechanizmom neuropoznawczym, ukształtowanym w wyniku ewolucji, potrafimy interpretować umysły innych ludzi, rozumieć ich zachowania, analizować znaczenie spojrzeń i odczytywać informacje przekazywane przez „język oczu”.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W książce „Ślepota umysłu” autor Simon Baron-Cohen przedstawia koncepcję dotyczącą ewolucji i rozwoju zdolności „czytania umysłu”. Sugeruje, że jest to umiejętność, którą wykorzystujemy niemal nieustannie i bez większego wysiłku, często nie zdając sobie z tego sprawy. Dzięki niej potrafimy interpretować społeczne zachowania, przewidywać je i aktywnie w nich uczestniczyć. W codziennym życiu przypisujemy ludziom różne stany mentalne, takie jak myśli, pragnienia, wiedza lub intencje. Z badań przeprowadzonych przez Baron-Cohena wynika, że u dzieci z autyzmem występuje zjawisko nazwane „ślepotą umysłu”, które jest rezultatem braku niektórych zdolności związanych z czytaniem umysłu. Dla osób z tym zaburzeniem część rzeczywistości dotycząca stanów umysłu innych osób oraz ich zamiarów pozostaje w dużej mierze niedostępna. Autor przedstawia teorię, która opiera się na wynikach badań z dziedziny psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. W pracy tej dowodzi, że dzięki specyficznym mechanizmom neuropoznawczym, ukształtowanym w wyniku ewolucji, potrafimy interpretować umysły innych ludzi, rozumieć ich zachowania, analizować znaczenie spojrzeń i odczytywać informacje przekazywane przez „język oczu”.
