Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Śląski Moniuszko. Recepcja postaci i twórczości...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka „Śląski Moniuszko. Recepcja postaci i twórczości kompozytora na Górnym Śląsku. Studium socjologiczne. T. 1: Tożsamość narodowa i muzyka” zajmuje się badaniem, jak muzyka Stanisława Moniuszki przyczyniła się do kształtowania tożsamości narodowej. Proces ten jest przedstawiony jako długofalowe zjawisko, które odbywa się w ramach intersubiektywnej przestrzeni życia społecznego. W pracy skupiono się na tym, jak wykonywanie i odbiór dzieł Moniuszki, jak również postrzeganie jego osoby jako aktywnego uczestnika życia narodowego, wpłynęły na mitologizację jego twórczości jako symbolu narodowego.
Autorka analizuje listy Stanisława Moniuszki z perspektywy socjologii humanistycznej, przy czym szczególną uwagę poświęca analizie prasowych doniesień oraz zachowanych pisemnych wypowiedzi kompozytora. Z tych źródeł wyciąga informacje o kontekście tworzenia, wykonywania i obecności jego muzyki w przestrzeni kulturowej właściwej dla różnych grup odbiorców. Ponadto, książka bada, jak w pierwszej połowie XX wieku na Górnym Śląsku, Związek Śląskich Kół Śpiewaczych kształtował narrację dotyczącą Moniuszki, bazując na analizie czasopisma „Śpiewak Śląski”/„Śpiewak” w latach 1920-1948.
Praca ukazuje, że narracja moniuszkowska, obecna w górnośląskiej przestrzeni kulturowej, stanowi element pamięci społecznej i kulturowej, który jest splątany z kontekstualnymi relacjami etnicznymi i narodowymi, szczególnie na styku polskości i śląskości. W ten sposób książka oferuje wnikliwe spojrzenie na to, jak sztuka muzyczna Moniuszki wpłynęła na narodową świadomość mieszkańców Górnego Śląska.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka „Śląski Moniuszko. Recepcja postaci i twórczości kompozytora na Górnym Śląsku. Studium socjologiczne. T. 1: Tożsamość narodowa i muzyka” zajmuje się badaniem, jak muzyka Stanisława Moniuszki przyczyniła się do kształtowania tożsamości narodowej. Proces ten jest przedstawiony jako długofalowe zjawisko, które odbywa się w ramach intersubiektywnej przestrzeni życia społecznego. W pracy skupiono się na tym, jak wykonywanie i odbiór dzieł Moniuszki, jak również postrzeganie jego osoby jako aktywnego uczestnika życia narodowego, wpłynęły na mitologizację jego twórczości jako symbolu narodowego.
Autorka analizuje listy Stanisława Moniuszki z perspektywy socjologii humanistycznej, przy czym szczególną uwagę poświęca analizie prasowych doniesień oraz zachowanych pisemnych wypowiedzi kompozytora. Z tych źródeł wyciąga informacje o kontekście tworzenia, wykonywania i obecności jego muzyki w przestrzeni kulturowej właściwej dla różnych grup odbiorców. Ponadto, książka bada, jak w pierwszej połowie XX wieku na Górnym Śląsku, Związek Śląskich Kół Śpiewaczych kształtował narrację dotyczącą Moniuszki, bazując na analizie czasopisma „Śpiewak Śląski”/„Śpiewak” w latach 1920-1948.
Praca ukazuje, że narracja moniuszkowska, obecna w górnośląskiej przestrzeni kulturowej, stanowi element pamięci społecznej i kulturowej, który jest splątany z kontekstualnymi relacjami etnicznymi i narodowymi, szczególnie na styku polskości i śląskości. W ten sposób książka oferuje wnikliwe spojrzenie na to, jak sztuka muzyczna Moniuszki wpłynęła na narodową świadomość mieszkańców Górnego Śląska.
