Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Pragnienie Królestwa
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W książce "Pragnienie Królestwa" autor analizuje mesjanizm przedstawiony przez dwóch kluczowych myślicieli: Cieszkowskiego i Bierdiajewa. Autor zwraca uwagę na istotne różnice w ich podejściu do tego zagadnienia. Dla Cieszkowskiego mesjanizm to przede wszystkim wiara w możliwość realizacji doczesnych celów, podczas gdy Bierdiajew kładzie nacisk na eschatologiczny charakter mesjanizmu, przekraczający doczesność i skupiający się na transcendentalnym zakończeniu historii.
Pomimo tych różnic autor argumentuje, że oba podejścia są integralną częścią tradycji mesjanistycznej i nie można ich z niej wykluczyć. W jego ocenie mesjanizm można rozumieć bardziej jako postawę czy głębokie pragnienie Królestwa, niż jako konkretną filozofię. Książka kończy się refleksją Herbicha, który stara się pokazać, jak te dwie odmienne wizje mesjanizmu są obecne w dzisiejszych polskich debatach o jego znaczeniu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W książce "Pragnienie Królestwa" autor analizuje mesjanizm przedstawiony przez dwóch kluczowych myślicieli: Cieszkowskiego i Bierdiajewa. Autor zwraca uwagę na istotne różnice w ich podejściu do tego zagadnienia. Dla Cieszkowskiego mesjanizm to przede wszystkim wiara w możliwość realizacji doczesnych celów, podczas gdy Bierdiajew kładzie nacisk na eschatologiczny charakter mesjanizmu, przekraczający doczesność i skupiający się na transcendentalnym zakończeniu historii.
Pomimo tych różnic autor argumentuje, że oba podejścia są integralną częścią tradycji mesjanistycznej i nie można ich z niej wykluczyć. W jego ocenie mesjanizm można rozumieć bardziej jako postawę czy głębokie pragnienie Królestwa, niż jako konkretną filozofię. Książka kończy się refleksją Herbicha, który stara się pokazać, jak te dwie odmienne wizje mesjanizmu są obecne w dzisiejszych polskich debatach o jego znaczeniu.
