Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Papierowy nos literatury. Pisanie i psychoanaliza
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W tej książce autor prezentuje trzynaście esejów, w których analizuje dzieła literackie z perspektywy teorii psychoanalitycznych. Celem nie jest jedynie zastosowanie psychoanalizy do literatury, lecz wykorzystanie jej jako narzędzia do głębszego zrozumienia tekstów. Teorie psychoanalityczne stają się kluczem do odkrywania różnorodnych warstw literatury, które umożliwiają nowe i nieoczywiste interpretacje. W trakcie tej analizy istotne jest, aby odpowiedzi, jakie wyłaniają się z literacko-psychoanalitycznego dialogu, były uważnie słuchane, szczególnie wtedy, gdy prowokują do przemyślenia istniejących teorii. Literatura potrafi zaskakiwać - jej odpowiedzi są nierzadko bardziej skomplikowane i emocjonalne, niż można by przypuszczać, nawet w świetle najbardziej zaawansowanych teorii. Bez solidnego teoretycznego fundamentu, potencjał literacki może pozostać niedostrzeżony; istotne odpowiedzi rodzą się z umiejętnie zadanych pytań. Eseje te ujawniają, w jaki sposób różne aspekty literatury mogą być konfrontowane z postfreudowską psychoanalizą, prezentując zarówno jej kreatywność, jak i literacką żywotność. Najważniejsze jest jednak to, czego te spotkania uczą nas o ludzkiej naturze. Psychoanaliza stosowana do literatury pozwala zagłębić się w takie zagadnienia, jak cielesność, interakcja z przestrzenią, emocje - od rozpaczy po miłość, związki międzyludzkie oraz relacje z otaczającym światem, a także natura języka i pamięci. Te rozważania dotyczą codziennego życia, w kontekście minionych, obecnych lub przyszłych katastrof. Choć to filozofia tradycyjnie zajmuje się analizą ludzkiej egzystencji, literatura i psychoanaliza oferują głębszy wgląd, który powinien być przez nią uwzględniany. Trzynaście esejów, w złożeniu z końcowym fragmentem książki, stanowi wynik tych twórczych interakcji i zdobytej wiedzy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W tej książce autor prezentuje trzynaście esejów, w których analizuje dzieła literackie z perspektywy teorii psychoanalitycznych. Celem nie jest jedynie zastosowanie psychoanalizy do literatury, lecz wykorzystanie jej jako narzędzia do głębszego zrozumienia tekstów. Teorie psychoanalityczne stają się kluczem do odkrywania różnorodnych warstw literatury, które umożliwiają nowe i nieoczywiste interpretacje. W trakcie tej analizy istotne jest, aby odpowiedzi, jakie wyłaniają się z literacko-psychoanalitycznego dialogu, były uważnie słuchane, szczególnie wtedy, gdy prowokują do przemyślenia istniejących teorii. Literatura potrafi zaskakiwać - jej odpowiedzi są nierzadko bardziej skomplikowane i emocjonalne, niż można by przypuszczać, nawet w świetle najbardziej zaawansowanych teorii. Bez solidnego teoretycznego fundamentu, potencjał literacki może pozostać niedostrzeżony; istotne odpowiedzi rodzą się z umiejętnie zadanych pytań. Eseje te ujawniają, w jaki sposób różne aspekty literatury mogą być konfrontowane z postfreudowską psychoanalizą, prezentując zarówno jej kreatywność, jak i literacką żywotność. Najważniejsze jest jednak to, czego te spotkania uczą nas o ludzkiej naturze. Psychoanaliza stosowana do literatury pozwala zagłębić się w takie zagadnienia, jak cielesność, interakcja z przestrzenią, emocje - od rozpaczy po miłość, związki międzyludzkie oraz relacje z otaczającym światem, a także natura języka i pamięci. Te rozważania dotyczą codziennego życia, w kontekście minionych, obecnych lub przyszłych katastrof. Choć to filozofia tradycyjnie zajmuje się analizą ludzkiej egzystencji, literatura i psychoanaliza oferują głębszy wgląd, który powinien być przez nią uwzględniany. Trzynaście esejów, w złożeniu z końcowym fragmentem książki, stanowi wynik tych twórczych interakcji i zdobytej wiedzy.
