Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Od schematyzmu transcendentalnego do montażu. Pojetyczny i krytyczny model wyobraźni
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ten tom stanowi ambitną próbę stworzenia modelu wyobraźni z perspektywy pojetycznej i krytycznej, opierając się na koncepcjach Immanuela Kanta oraz ich hermeneutycznych i fenomenologicznych reinterpretacjach. Jego celem jest odpowiedź na pytanie dotyczące twórczego potencjału wyobraźni oraz zasad funkcjonowania obrazów.
Podczas gdy pojetyczny aspekt wyobraźni koncentruje się na zdolności do tworzenia nowych treści i ujawniania ukrytych znaczeń, aspekt krytyczny polega na przekraczaniu tradycyjnych klasyfikacji i umożliwianiu powstawania nowych form. Wyobraźnia jest tu rozumiana jako akt kreacyjny, w którym obrazy są tworzone i łączone, co pozwala na budowanie i rekonstruowanie struktur językowych i wizualnych oraz dostrzeganie ich podobieństw i różnic.
Książka ta wypełnia istotną lukę w polskiej filozofii, w zakresie rozważań nad wyobraźnią. Rozbudowuje istniejące dyskusje w dziedzinach takich jak hermeneutyka, fenomenologia czy teoria obrazu, zakorzeniając współczesne rozwiązania w filozofii Kanta i prezentując ich praktyczne zastosowania oraz konceptualne przemiany.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ten tom stanowi ambitną próbę stworzenia modelu wyobraźni z perspektywy pojetycznej i krytycznej, opierając się na koncepcjach Immanuela Kanta oraz ich hermeneutycznych i fenomenologicznych reinterpretacjach. Jego celem jest odpowiedź na pytanie dotyczące twórczego potencjału wyobraźni oraz zasad funkcjonowania obrazów.
Podczas gdy pojetyczny aspekt wyobraźni koncentruje się na zdolności do tworzenia nowych treści i ujawniania ukrytych znaczeń, aspekt krytyczny polega na przekraczaniu tradycyjnych klasyfikacji i umożliwianiu powstawania nowych form. Wyobraźnia jest tu rozumiana jako akt kreacyjny, w którym obrazy są tworzone i łączone, co pozwala na budowanie i rekonstruowanie struktur językowych i wizualnych oraz dostrzeganie ich podobieństw i różnic.
Książka ta wypełnia istotną lukę w polskiej filozofii, w zakresie rozważań nad wyobraźnią. Rozbudowuje istniejące dyskusje w dziedzinach takich jak hermeneutyka, fenomenologia czy teoria obrazu, zakorzeniając współczesne rozwiązania w filozofii Kanta i prezentując ich praktyczne zastosowania oraz konceptualne przemiany.
