Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Muzyka we Lwowie. Od Mozarta do Majerskiego. Kompozytorzy, muzycy, instytucje
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka „Muzyka we Lwowie. Od Mozarta do Majerskiego. Kompozytorzy, muzycy, instytucje” to istotne dzieło popularyzujące wiedzę o bogatej historii muzycznej Lwowa, sięgającej od końca XVIII wieku do okresu II wojny światowej, z krótkim wprowadzeniem do wcześniejszych czasów. Autor, dr Michał Piekarski, przez lata badał muzyczne tradycje miasta, przez co książka stanowi pierwsze wyczerpujące opracowanie tego tematu w literaturze.
Główna oś książki to ewolucja muzycznych stylów we Lwowie, od klasycyzmu reprezentowanego przez Franza Xavera Mozarta po dodekafonię związaną z twórczością Tadeusza Majerskiego. Szczególnie wyróżniony został przełom XIX i XX wieku, kiedy to Lwów nabrał znaczenia jako centrum polskiej kultury muzycznej, będąc miejscem premiery wielu oper, które nie mogły być wystawiane w Warszawie. W 1910 roku miały tu miejsce pierwsze obchody Roku Chopinowskiego, co jeszcze bardziej podkreślało rolę miasta w promowaniu polskiej muzyki.
Książka skupia się na profesjonalnej muzyce zachodnioeuropejskiej, obejmując takie gatunki jak muzyka kościelna, operowa, symfoniczna i kameralna, a także na rozwoju muzykologii i edukacji muzycznej. Pierwsze rozdziały zawierają opis kluczowych instytucji takich jak teatr muzyczny, Galicyjskie Towarzystwo Muzyczne czy Filharmonia, a także znaczących miejsc spotkań muzycznych, w tym kościołów i prywatnych salonów. Kolejne części prezentują biografie kompozytorów, muzyków i muzykologów aktywnie działających we Lwowie, niezależnie od ich narodowości – polskiej, austriackiej, czeskiej, żydowskiej czy ukraińskiej. Dzięki temu książka przedstawia szeroką panoramę muzycznego dziedzictwa Lwowa w kontekście polskiej kultury.
Ważnym elementem publikacji są materiały ikonograficzne pochodzące z różnorodnych archiwów oraz współczesne fotografie miasta zrobione przez autora. Przedstawiają one miejsca, w których żyli i tworzyli opisani muzycy, co dodatkowo wzbogaca obraz historyczny Lwowa. Wydanie książki było możliwe dzięki wsparciu Konsulatu Generalnego RP we Lwowie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka „Muzyka we Lwowie. Od Mozarta do Majerskiego. Kompozytorzy, muzycy, instytucje” to istotne dzieło popularyzujące wiedzę o bogatej historii muzycznej Lwowa, sięgającej od końca XVIII wieku do okresu II wojny światowej, z krótkim wprowadzeniem do wcześniejszych czasów. Autor, dr Michał Piekarski, przez lata badał muzyczne tradycje miasta, przez co książka stanowi pierwsze wyczerpujące opracowanie tego tematu w literaturze.
Główna oś książki to ewolucja muzycznych stylów we Lwowie, od klasycyzmu reprezentowanego przez Franza Xavera Mozarta po dodekafonię związaną z twórczością Tadeusza Majerskiego. Szczególnie wyróżniony został przełom XIX i XX wieku, kiedy to Lwów nabrał znaczenia jako centrum polskiej kultury muzycznej, będąc miejscem premiery wielu oper, które nie mogły być wystawiane w Warszawie. W 1910 roku miały tu miejsce pierwsze obchody Roku Chopinowskiego, co jeszcze bardziej podkreślało rolę miasta w promowaniu polskiej muzyki.
Książka skupia się na profesjonalnej muzyce zachodnioeuropejskiej, obejmując takie gatunki jak muzyka kościelna, operowa, symfoniczna i kameralna, a także na rozwoju muzykologii i edukacji muzycznej. Pierwsze rozdziały zawierają opis kluczowych instytucji takich jak teatr muzyczny, Galicyjskie Towarzystwo Muzyczne czy Filharmonia, a także znaczących miejsc spotkań muzycznych, w tym kościołów i prywatnych salonów. Kolejne części prezentują biografie kompozytorów, muzyków i muzykologów aktywnie działających we Lwowie, niezależnie od ich narodowości – polskiej, austriackiej, czeskiej, żydowskiej czy ukraińskiej. Dzięki temu książka przedstawia szeroką panoramę muzycznego dziedzictwa Lwowa w kontekście polskiej kultury.
Ważnym elementem publikacji są materiały ikonograficzne pochodzące z różnorodnych archiwów oraz współczesne fotografie miasta zrobione przez autora. Przedstawiają one miejsca, w których żyli i tworzyli opisani muzycy, co dodatkowo wzbogaca obraz historyczny Lwowa. Wydanie książki było możliwe dzięki wsparciu Konsulatu Generalnego RP we Lwowie.
