Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
La vague polonaise. Migracje artystów i wędrówki dzieł sztuki nad Sekwanę w czasach żelaznej kurtyny
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka ta eksploruje skomplikowane zależności kulturowe i artystyczne między Polską a Francją, zwracając szczególną uwagę na okres powojennej odwilży politycznej. To właśnie w tym czasie, po II wojnie światowej, nastąpił wyjątkowy przepływ polskich dzieł sztuki, wystaw i artystów do Francji, zjawisko znane jako "polska fala".
Autor wnikliwie przedstawia złożoność sytuacji, w której mit Paryża jako centrum nowoczesnej sztuki pozostawał żywotny, mimo że polscy artyści musieli mierzyć się z trudnościami izolacji od Zachodu po roku 1948, kiedy to zostali odcięci żelazną kurtyną. Tekst przybliża czytelnikom te wyzwania, prezentując fascynujące spojrzenie na historyczny kontekst i mity, które często otaczały ówczesny Paryż.
Dzięki rzeczowości i umiejętności łączenia narracji historycznej z ocenami polskich inicjatyw artystycznych w tak kosmopolitycznym środowisku, książka ta oferuje szeroką panoramę jednych z kluczowych aspektów relacji Polski z Zachodem w drugiej połowie XX wieku. Jak zaznacza prof. dr hab. Ryszard Kasperowicz, to wartościowy i czasem polemiczny wkład w zrozumienie tego niezwykle interesującego okresu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka ta eksploruje skomplikowane zależności kulturowe i artystyczne między Polską a Francją, zwracając szczególną uwagę na okres powojennej odwilży politycznej. To właśnie w tym czasie, po II wojnie światowej, nastąpił wyjątkowy przepływ polskich dzieł sztuki, wystaw i artystów do Francji, zjawisko znane jako "polska fala".
Autor wnikliwie przedstawia złożoność sytuacji, w której mit Paryża jako centrum nowoczesnej sztuki pozostawał żywotny, mimo że polscy artyści musieli mierzyć się z trudnościami izolacji od Zachodu po roku 1948, kiedy to zostali odcięci żelazną kurtyną. Tekst przybliża czytelnikom te wyzwania, prezentując fascynujące spojrzenie na historyczny kontekst i mity, które często otaczały ówczesny Paryż.
Dzięki rzeczowości i umiejętności łączenia narracji historycznej z ocenami polskich inicjatyw artystycznych w tak kosmopolitycznym środowisku, książka ta oferuje szeroką panoramę jednych z kluczowych aspektów relacji Polski z Zachodem w drugiej połowie XX wieku. Jak zaznacza prof. dr hab. Ryszard Kasperowicz, to wartościowy i czasem polemiczny wkład w zrozumienie tego niezwykle interesującego okresu.
