Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kult Stalina
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka autorstwa Jana Plampera to niezwykłe studium radzieckiej propagandy, które szczegółowo analizuje, jak sztuka została wprzęgnięta w służby polityczne w ZSRR. Zastanawia się nad tym, jak to możliwe, że niezliczone rzesze obywateli radzieckich były przekonane o spotkaniu ze Stalinem, pomimo że nigdy nie mieli okazji zobaczyć go na własne oczy. Autor wnikliwie bada proces, w którym artyści, aparat partyjny, urzędnicy państwowi oraz sam Stalin stworzyli wizerunek przywódcy jako ikony światowego komunizmu.
Plamper porównuje kult Stalina z historycznym traktowaniem przywódców takich jak Napoleon III we Francji, Mussolini we Włoszech czy Piłsudski w Polsce. Rozważa, na ile kult Stalina bazował na rosyjskich tradycjach władzy, przywołując słynne powiedzenie o potrzebie republiki z dobrym carem na czele. Autor zastanawia się także, jak postać Lenina wpłynęła na kształtowanie się idealizacji Stalina – tak zwana „leniniada” jest tutaj ważnym punktem odniesienia.
Książka rzuca światło na mechanizmy, za pomocą których Stalin osobiście kontrolował, cenzurował i modyfikował przejawy swojego kultu wśród społeczeństwa. Plamper analizuje, kto stał za kreacją tego kultu oraz w jaki sposób był on konsekwentnie utrwalany. Publikacja oferuje wnikliwą analizę, z perspektywy, która pozwala lepiej zrozumieć, jak skonstruowany został mit Stalina w komunizmie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka autorstwa Jana Plampera to niezwykłe studium radzieckiej propagandy, które szczegółowo analizuje, jak sztuka została wprzęgnięta w służby polityczne w ZSRR. Zastanawia się nad tym, jak to możliwe, że niezliczone rzesze obywateli radzieckich były przekonane o spotkaniu ze Stalinem, pomimo że nigdy nie mieli okazji zobaczyć go na własne oczy. Autor wnikliwie bada proces, w którym artyści, aparat partyjny, urzędnicy państwowi oraz sam Stalin stworzyli wizerunek przywódcy jako ikony światowego komunizmu.
Plamper porównuje kult Stalina z historycznym traktowaniem przywódców takich jak Napoleon III we Francji, Mussolini we Włoszech czy Piłsudski w Polsce. Rozważa, na ile kult Stalina bazował na rosyjskich tradycjach władzy, przywołując słynne powiedzenie o potrzebie republiki z dobrym carem na czele. Autor zastanawia się także, jak postać Lenina wpłynęła na kształtowanie się idealizacji Stalina – tak zwana „leniniada” jest tutaj ważnym punktem odniesienia.
Książka rzuca światło na mechanizmy, za pomocą których Stalin osobiście kontrolował, cenzurował i modyfikował przejawy swojego kultu wśród społeczeństwa. Plamper analizuje, kto stał za kreacją tego kultu oraz w jaki sposób był on konsekwentnie utrwalany. Publikacja oferuje wnikliwą analizę, z perspektywy, która pozwala lepiej zrozumieć, jak skonstruowany został mit Stalina w komunizmie.
