Książka - Książka jako towar – książka jako znak. Studia z socjologii literatury

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka jako towar – książka jako znak. Studia z socjologii literatury

Książka jako towar – książka jako znak. Studia z socjologii literatury

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka Marcina Rychlewskiego oferuje świeże spojrzenie na rynek wydawniczy w Polsce, analizując go z perspektywy współczesnej socjologii literatury. Autor podejmuje śmiałą próbę odnowienia tradycyjnego podejścia socjologicznego, dostosowując je do realiów dzisiejszych wydawnictw. Jednym z głównych tematów jest nowa definicja obiegów literackich, określanych tutaj jako "obiegi książkowe", oraz złożona koncepcja odbiorcy. Rychlewski zwraca uwagę na fakt, że dzisiejszy odbiorca pełni wiele ról: od czytelnika i konsumenta po internetowego recenzenta.

Istotnym elementem książki jest analiza not wydawniczych, które pełnią funkcję interpretacyjną i mogą manipulować percepcją odbiorcy, tworząc coś, co autor nazywa "prerecepcją". Rychlewski wprowadza także dwa kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, podkreślając ich wzajemne oddziaływanie w osiąganiu sukcesu komercyjnego książki. Co więcej, autor polemizuje z popularną teorią Marshalla McLuhana o schyłku "epoki słowa drukowanego". Przeciwnie do tej tezy, Rychlewski dowodzi, że drukowane słowo nadal ma istotne znaczenie, nawet w erze cyfrowej. Prof. Bogumiła Kaniewska podkreśla, że pomimo dominacji mediów elektronicznych, książka może wciąż odgrywać ważną rolę w naszej kulturze.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Książka Marcina Rychlewskiego oferuje świeże spojrzenie na rynek wydawniczy w Polsce, analizując go z perspektywy współczesnej socjologii literatury. Autor podejmuje śmiałą próbę odnowienia tradycyjnego podejścia socjologicznego, dostosowując je do realiów dzisiejszych wydawnictw. Jednym z głównych tematów jest nowa definicja obiegów literackich, określanych tutaj jako "obiegi książkowe", oraz złożona koncepcja odbiorcy. Rychlewski zwraca uwagę na fakt, że dzisiejszy odbiorca pełni wiele ról: od czytelnika i konsumenta po internetowego recenzenta.

Istotnym elementem książki jest analiza not wydawniczych, które pełnią funkcję interpretacyjną i mogą manipulować percepcją odbiorcy, tworząc coś, co autor nazywa "prerecepcją". Rychlewski wprowadza także dwa kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, podkreślając ich wzajemne oddziaływanie w osiąganiu sukcesu komercyjnego książki. Co więcej, autor polemizuje z popularną teorią Marshalla McLuhana o schyłku "epoki słowa drukowanego". Przeciwnie do tej tezy, Rychlewski dowodzi, że drukowane słowo nadal ma istotne znaczenie, nawet w erze cyfrowej. Prof. Bogumiła Kaniewska podkreśla, że pomimo dominacji mediów elektronicznych, książka może wciąż odgrywać ważną rolę w naszej kulturze.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 20.53 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 202
Rok wydania: 2013
Rozmiar: 120 × 195 mm
ID: 9788363434113

Inne książki: Marcin Rychlewski

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info