Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Historia kolei w Polsce. Od parowozu do pendolino
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Niewiele odkryć miało tak ogromny wpływ na rozwój cywilizacji i sposób życia społeczeństw jak wprowadzenie kolei. W krótkim czasie od pojawienia się pierwszych parowozów, przestrzenie wydawały się kurczyć, znacząco zwiększyła się szybkość podróżowania, koszty przejazdu stały się przystępne dla większości, a ilość przewożonych towarów przewyższała możliwości tradycyjnych zaprzęgów. Kolej szybko zawitała również na terenie Polski, wówczas podzielonej pomiędzy trzy państwa zaborcze, gdzie jej rozwój przebiegał w zróżnicowanych warunkach zależnych od polityki każdego z zaborców. Polacy odegrali znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości kolei. Już w 1838 roku powstało Towarzystwo Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, pierwsze polskie przedsiębiorstwo kolejowe. Polscy inżynierowie z powodzeniem uczestniczyli w projektowaniu lokomotyw oraz budowie zaawansowanej infrastruktury kolejowej, takiej jak mosty, wiadukty, tunele i dworce. Wznoszone były też pierwsze zakłady zajmujące się produkcją i naprawą taboru. Zdobyte wtedy doświadczenia były nieocenione, gdy przyszło odbudować spójną sieć kolejową w niepodległej już Polsce, mimo licznych przeciwności.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Niewiele odkryć miało tak ogromny wpływ na rozwój cywilizacji i sposób życia społeczeństw jak wprowadzenie kolei. W krótkim czasie od pojawienia się pierwszych parowozów, przestrzenie wydawały się kurczyć, znacząco zwiększyła się szybkość podróżowania, koszty przejazdu stały się przystępne dla większości, a ilość przewożonych towarów przewyższała możliwości tradycyjnych zaprzęgów. Kolej szybko zawitała również na terenie Polski, wówczas podzielonej pomiędzy trzy państwa zaborcze, gdzie jej rozwój przebiegał w zróżnicowanych warunkach zależnych od polityki każdego z zaborców. Polacy odegrali znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości kolei. Już w 1838 roku powstało Towarzystwo Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, pierwsze polskie przedsiębiorstwo kolejowe. Polscy inżynierowie z powodzeniem uczestniczyli w projektowaniu lokomotyw oraz budowie zaawansowanej infrastruktury kolejowej, takiej jak mosty, wiadukty, tunele i dworce. Wznoszone były też pierwsze zakłady zajmujące się produkcją i naprawą taboru. Zdobyte wtedy doświadczenia były nieocenione, gdy przyszło odbudować spójną sieć kolejową w niepodległej już Polsce, mimo licznych przeciwności.
