Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Językoznawstwo zastosowane
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Językoznawstwo i literaturoznawstwo tradycyjnie traktowane są jako dwa zupełnie oddzielne obszary badawcze, często oddzielone wyraźną granicą, a czasami nawet głęboką przepaścią. W takiej sytuacji różnice i spory narastają, a z góry można usłyszeć głosy przekonujące, że obie te dziedziny zajmują się różnymi aspektami języka i literatury, dysponując własnymi regułami i metodami badania. Dla językoznawcy priorytetem jest analiza form gramatycznych, takich jak odmiany przez osoby czy przypadki, podczas gdy badacz literatury skupia się na analizie stylów i twórczości, poszukując głębszych znaczeń w dziełach literackich. Podział ten pokazuje, że językoznawca koncentruje się na zgodności z normami językowymi, natomiast literaturoznawca docenia oryginalność i odstępstwa od konwencji.
W kontekście literatury, a szczególnie poezji, semantyka leksykalna – czyli analiza znaczeń poszczególnych słów i fragmentów tekstu – odgrywa kluczową rolę w interpretacji. Krytycy literaccy często stoją przed wyzwaniem zrozumienia wielowarstwowych znaczeń i subtelnych aluzji, które niełatwo jednoznacznie zdefiniować. Choć gramatyka bywa postrzegana jako domena językoznawców pozbawionych fantazji, to w rzeczywistości, jak twierdzi Ronald Langacker, twórca gramatyki kognitywnej, gramatyka jest nośnikiem i symbolem treści, wymagającym od badaczy kreatywnego podejścia.
Próbując zrozumieć związek między znaczeniami gramatycznymi a treścią słów, można dojść do wniosku, że razem tworzą one zintegrowaną jedność, jak w poezji. Badania literackie i językoznawcze mogą wzajemnie się uzupełniać, prowadząc do odkrycia, że autorzy często posługują się językiem w sposób intuicyjnie zgodny z teoretycznymi wskazówkami językoznawcy. W efekcie, gramatyka poezji staje się w pewnym sensie poezją gramatyki, pokazując jak te dwa odległe światy mogą się przenikać i wzbogacać nawzajem.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Językoznawstwo i literaturoznawstwo tradycyjnie traktowane są jako dwa zupełnie oddzielne obszary badawcze, często oddzielone wyraźną granicą, a czasami nawet głęboką przepaścią. W takiej sytuacji różnice i spory narastają, a z góry można usłyszeć głosy przekonujące, że obie te dziedziny zajmują się różnymi aspektami języka i literatury, dysponując własnymi regułami i metodami badania. Dla językoznawcy priorytetem jest analiza form gramatycznych, takich jak odmiany przez osoby czy przypadki, podczas gdy badacz literatury skupia się na analizie stylów i twórczości, poszukując głębszych znaczeń w dziełach literackich. Podział ten pokazuje, że językoznawca koncentruje się na zgodności z normami językowymi, natomiast literaturoznawca docenia oryginalność i odstępstwa od konwencji.
W kontekście literatury, a szczególnie poezji, semantyka leksykalna – czyli analiza znaczeń poszczególnych słów i fragmentów tekstu – odgrywa kluczową rolę w interpretacji. Krytycy literaccy często stoją przed wyzwaniem zrozumienia wielowarstwowych znaczeń i subtelnych aluzji, które niełatwo jednoznacznie zdefiniować. Choć gramatyka bywa postrzegana jako domena językoznawców pozbawionych fantazji, to w rzeczywistości, jak twierdzi Ronald Langacker, twórca gramatyki kognitywnej, gramatyka jest nośnikiem i symbolem treści, wymagającym od badaczy kreatywnego podejścia.
Próbując zrozumieć związek między znaczeniami gramatycznymi a treścią słów, można dojść do wniosku, że razem tworzą one zintegrowaną jedność, jak w poezji. Badania literackie i językoznawcze mogą wzajemnie się uzupełniać, prowadząc do odkrycia, że autorzy często posługują się językiem w sposób intuicyjnie zgodny z teoretycznymi wskazówkami językoznawcy. W efekcie, gramatyka poezji staje się w pewnym sensie poezją gramatyki, pokazując jak te dwa odległe światy mogą się przenikać i wzbogacać nawzajem.
