Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ikonografia teatralna Tygodnika Illustrowanego (1859-1939). Tom 1
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W 1991 roku prof. Zbigniew Raszewski podkreślił konieczność prowadzenia badań nad ikonografią teatralną oraz tworzenia jej systematycznej dokumentacji. Alicja Kędziora w swoim opracowaniu nie tylko w pełni realizuje tę potrzebę, ale także wykracza poza tradycyjne granice dokumentacji. Ikonografia została przeanalizowana z różnych perspektyw zgodnie z zasadami historii sztuki, obejmując m.in. aspekty technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, kulturowe, socjologiczne oraz artystyczne. Książka ta stara się przybliżyć czytelnikom historię teatru poprzez jego wizualną stronę, niezwykle istotną cechę, która od zawsze była z nim związana, a w drugiej połowie XIX wieku zaczęła przenikać do innych obszarów życia, często zamazując wcześniej wyraźnie zarysowane granice.
Publikacja jest jednocześnie fascynującą opowieścią o historii czasopisma, które do tej pory nie posiada swojej monografii, oraz o rozwoju teatru jako takiego. Kędziora, analizując różne gatunki ikonografii teatralnej i ich związki z innymi sztukami przedstawianymi w czasopiśmie oraz charakteryzując różnorodne formy teatralne, oferuje nowe spojrzenie na transformacje spektakli teatralnych w jednej z najbardziej interesujących epok ich historii. Ta praca, jak wskazuje w swojej recenzji prof. dr hab. Janusz Degler, dostarcza świeżego spojrzenia na te istotne przemiany.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W 1991 roku prof. Zbigniew Raszewski podkreślił konieczność prowadzenia badań nad ikonografią teatralną oraz tworzenia jej systematycznej dokumentacji. Alicja Kędziora w swoim opracowaniu nie tylko w pełni realizuje tę potrzebę, ale także wykracza poza tradycyjne granice dokumentacji. Ikonografia została przeanalizowana z różnych perspektyw zgodnie z zasadami historii sztuki, obejmując m.in. aspekty technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, kulturowe, socjologiczne oraz artystyczne. Książka ta stara się przybliżyć czytelnikom historię teatru poprzez jego wizualną stronę, niezwykle istotną cechę, która od zawsze była z nim związana, a w drugiej połowie XIX wieku zaczęła przenikać do innych obszarów życia, często zamazując wcześniej wyraźnie zarysowane granice.
Publikacja jest jednocześnie fascynującą opowieścią o historii czasopisma, które do tej pory nie posiada swojej monografii, oraz o rozwoju teatru jako takiego. Kędziora, analizując różne gatunki ikonografii teatralnej i ich związki z innymi sztukami przedstawianymi w czasopiśmie oraz charakteryzując różnorodne formy teatralne, oferuje nowe spojrzenie na transformacje spektakli teatralnych w jednej z najbardziej interesujących epok ich historii. Ta praca, jak wskazuje w swojej recenzji prof. dr hab. Janusz Degler, dostarcza świeżego spojrzenia na te istotne przemiany.
