Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Gwiazdy kina PRL
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Kino okresu PRL, choć często krytykowane za sztywne dialogi i rażącą propagandę, było wyjątkowym czasem dla polskiej kinematografii. Wtedy właśnie zachodni krytycy z niecierpliwością czekali na kolejne produkcje z Polski. Filmy oparte na scenariuszach, takich jak "Kanał" Stawińskiego, zdobywały uznanie nawet w Hollywoodzie, a termin "polska szkoła filmowa" znalazł trwałe miejsce w światowym słowniku popkultury. Polscy reżyserzy cieszyli się renomą porównywalną do gigantów jak Antonioni czy Kurosawa, a aktorzy zyskiwali sławę na międzynarodowych festiwalach filmowych.
Łódzka szkoła filmowa była prawdziwą kuźnią talentów, przyczyniając się zarówno do sukcesów, jak i skandali w świecie filmu. Socrealizm, widziany przez obiektyw kamery, oraz narodziny legendy polskiej szkoły filmowej w "Kanałach" stawiają fundamenty dla tego okresu. Instytucje takie jak zespoły filmowe oraz procesy kolaudacji, w których niekiedy przywracano sceny usunięte przez cenzurę, były integralną częścią krajobrazu filmowego. Era ta dała także początek superprodukcjom i nurtowi kina moralnego niepokoju.
Wybitne postaci tego czasu, takie jak Pola Raksa, która przechodziła z okładek magazynów na ekrany, czy mistrz Andrzej Wajda, stawały się ikonami. Tadeusz Łomnicki, choć samotny jako "Mały Rycerz", oraz wszechstronny Bogumił Kobiela zostawili trwały ślad w historii. Jerzy Skolimowski odważnie wznosił ręce ku ambitnemu kinu, odrzucając komercję. Daniel Olbrychski, znany jako Kmicic, oraz olśniewająca Beata Tyszkiewicz, obdarzona wyjątkową ekranową charyzmą, byli twarzami tej wyjątkowej epoki w polskim kinie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Kino okresu PRL, choć często krytykowane za sztywne dialogi i rażącą propagandę, było wyjątkowym czasem dla polskiej kinematografii. Wtedy właśnie zachodni krytycy z niecierpliwością czekali na kolejne produkcje z Polski. Filmy oparte na scenariuszach, takich jak "Kanał" Stawińskiego, zdobywały uznanie nawet w Hollywoodzie, a termin "polska szkoła filmowa" znalazł trwałe miejsce w światowym słowniku popkultury. Polscy reżyserzy cieszyli się renomą porównywalną do gigantów jak Antonioni czy Kurosawa, a aktorzy zyskiwali sławę na międzynarodowych festiwalach filmowych.
Łódzka szkoła filmowa była prawdziwą kuźnią talentów, przyczyniając się zarówno do sukcesów, jak i skandali w świecie filmu. Socrealizm, widziany przez obiektyw kamery, oraz narodziny legendy polskiej szkoły filmowej w "Kanałach" stawiają fundamenty dla tego okresu. Instytucje takie jak zespoły filmowe oraz procesy kolaudacji, w których niekiedy przywracano sceny usunięte przez cenzurę, były integralną częścią krajobrazu filmowego. Era ta dała także początek superprodukcjom i nurtowi kina moralnego niepokoju.
Wybitne postaci tego czasu, takie jak Pola Raksa, która przechodziła z okładek magazynów na ekrany, czy mistrz Andrzej Wajda, stawały się ikonami. Tadeusz Łomnicki, choć samotny jako "Mały Rycerz", oraz wszechstronny Bogumił Kobiela zostawili trwały ślad w historii. Jerzy Skolimowski odważnie wznosił ręce ku ambitnemu kinu, odrzucając komercję. Daniel Olbrychski, znany jako Kmicic, oraz olśniewająca Beata Tyszkiewicz, obdarzona wyjątkową ekranową charyzmą, byli twarzami tej wyjątkowej epoki w polskim kinie.
