Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Galicja na torach czyli kolejowa historia Podbeskidzia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Informujemy, że pociąg osobowy odjeżdża ze stacji Żywiec z toru przy peronie pierwszym. Zachęcamy pasażerów do zajmowania wyznaczonych miejsc w wagonach, aby móc w pełni cieszyć się niecodzienną podróżą przez zachodnią Galicję. Z okien pociągu będą mogli Państwo podziwiać malownicze krajobrazy Podbeskidzia, podróżując przez takie miejscowości jak Węgierska Górka, Bielsko czy Oświęcim. Unikalna oferta pozwala na skorzystanie z tras, które nigdy nie zostały zrealizowane.
W trakcie podróży spotkają Państwo różnych pasażerów: robotników dojeżdżających codziennie do Żywca, dzieci ekscytowane wycieczką do Krakowa, oraz Polaków zmierzających na uroczystości otwarcia Domu Polskiego w Bielsku. Spotkamy także legionistów wyruszających na front. Dowiemy się, dlaczego dworzec w Żywcu wybudowano w pobliskim Zabłociu i czym była niebezpieczna "kijowa jazda".
W trakcie podróży umilać czas będą artykuły ze starych gazet, takich jak "Dziennik Cieszyński", "Gwiazdka Cieszyńska" oraz "Wieniec i Pszczółka". Osoby o słabszych nerwach powinny zajmować miejsca na końcu składu, gdyż nie możemy wykluczyć niespodziewanych wydarzeń, takich jak wypadki, pożary, samobójstwa czy konflikty zbrojne. C.K. Uprzywilejowana Kolej Północna Cesarza Ferdynanda, działająca od 1837 roku, życzy przyjemnej podróży pełnej emocji.
Ta książka szczegółowo przedstawia rozwój kolei na zachodnich terenach Galicji, ze szczególnym uwzględnieniem tras Bielsko – Żywiec, Sucha – Żywiec, Żywiec – Zwardoń. Dla entuzjastów kolejnictwa fascynującym tematem będą niezrealizowane projekty tras Łodygowice – Buczkowice oraz Żywiec – Oświęcim, które mogłyby zasadniczo wpłynąć na rozwój regionu, gdyby nie działania militarystyczne monarchii austro-węgierskiej i wybuch I wojny światowej.
Bogactwo archiwalnych fotografii, map, rysunków i cytatów z ówczesnej prasy umożliwia czytelnikom nie tylko lepsze zrozumienie, jak powstawały linie kolejowe w zachodniej Galicji, ale także wczucie się w atmosferę tamtego okresu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Informujemy, że pociąg osobowy odjeżdża ze stacji Żywiec z toru przy peronie pierwszym. Zachęcamy pasażerów do zajmowania wyznaczonych miejsc w wagonach, aby móc w pełni cieszyć się niecodzienną podróżą przez zachodnią Galicję. Z okien pociągu będą mogli Państwo podziwiać malownicze krajobrazy Podbeskidzia, podróżując przez takie miejscowości jak Węgierska Górka, Bielsko czy Oświęcim. Unikalna oferta pozwala na skorzystanie z tras, które nigdy nie zostały zrealizowane.
W trakcie podróży spotkają Państwo różnych pasażerów: robotników dojeżdżających codziennie do Żywca, dzieci ekscytowane wycieczką do Krakowa, oraz Polaków zmierzających na uroczystości otwarcia Domu Polskiego w Bielsku. Spotkamy także legionistów wyruszających na front. Dowiemy się, dlaczego dworzec w Żywcu wybudowano w pobliskim Zabłociu i czym była niebezpieczna "kijowa jazda".
W trakcie podróży umilać czas będą artykuły ze starych gazet, takich jak "Dziennik Cieszyński", "Gwiazdka Cieszyńska" oraz "Wieniec i Pszczółka". Osoby o słabszych nerwach powinny zajmować miejsca na końcu składu, gdyż nie możemy wykluczyć niespodziewanych wydarzeń, takich jak wypadki, pożary, samobójstwa czy konflikty zbrojne. C.K. Uprzywilejowana Kolej Północna Cesarza Ferdynanda, działająca od 1837 roku, życzy przyjemnej podróży pełnej emocji.
Ta książka szczegółowo przedstawia rozwój kolei na zachodnich terenach Galicji, ze szczególnym uwzględnieniem tras Bielsko – Żywiec, Sucha – Żywiec, Żywiec – Zwardoń. Dla entuzjastów kolejnictwa fascynującym tematem będą niezrealizowane projekty tras Łodygowice – Buczkowice oraz Żywiec – Oświęcim, które mogłyby zasadniczo wpłynąć na rozwój regionu, gdyby nie działania militarystyczne monarchii austro-węgierskiej i wybuch I wojny światowej.
Bogactwo archiwalnych fotografii, map, rysunków i cytatów z ówczesnej prasy umożliwia czytelnikom nie tylko lepsze zrozumienie, jak powstawały linie kolejowe w zachodniej Galicji, ale także wczucie się w atmosferę tamtego okresu.
