Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Fragmenty filozoficzne. Klasycy polskiej nowoczesności
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Spośród wszystkich sposobów łączenia myśli w poezji, te oparte na przenośniach i porównaniach są najbardziej znaczące. Przenośnia odzwierciedla emocjonalne wzburzenie, podczas gdy porównanie jest wynikiem analizy i refleksji nad różnymi relacjami między przedmiotami. Przenośnia znajduje zastosowanie w poezji pełnej pasji i delikatności, zaś porównanie w utworach bardziej opisowych i dydaktycznych. Przenośnia może prowadzić do przesady i patosu, natomiast porównania bywają czasem zbyt wydumane. Podczas gdy przeciętne talenty często wpadają w pułapki tych nadmiernych zabiegów, prawdziwy geniusz potrafi ich unikać. Mowa figuratywna w poezji nie jest skutkiem ograniczeń języka w wyrażaniu stanów duszy ani koniecznością odróżnienia poezji od prozy. Jest to naturalna forma ekspresji poetyckiej, wynikająca z wyjątkowych połączeń myśli w poezji. Świat zmysłów oferuje nieograniczone źródła inspiracji, które umysł i wyobraźnia potrafią przekształcić w specyficzne formy. Umiejętność tworzenia tych związków poprzez analogię jest cechą prawdziwego poetyckiego talentu. Wszyscy odbieramy świat zmysłami, lecz nie każdy potrafi zbudować na tej podstawie głębokie połączenia myślowe.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Spośród wszystkich sposobów łączenia myśli w poezji, te oparte na przenośniach i porównaniach są najbardziej znaczące. Przenośnia odzwierciedla emocjonalne wzburzenie, podczas gdy porównanie jest wynikiem analizy i refleksji nad różnymi relacjami między przedmiotami. Przenośnia znajduje zastosowanie w poezji pełnej pasji i delikatności, zaś porównanie w utworach bardziej opisowych i dydaktycznych. Przenośnia może prowadzić do przesady i patosu, natomiast porównania bywają czasem zbyt wydumane. Podczas gdy przeciętne talenty często wpadają w pułapki tych nadmiernych zabiegów, prawdziwy geniusz potrafi ich unikać. Mowa figuratywna w poezji nie jest skutkiem ograniczeń języka w wyrażaniu stanów duszy ani koniecznością odróżnienia poezji od prozy. Jest to naturalna forma ekspresji poetyckiej, wynikająca z wyjątkowych połączeń myśli w poezji. Świat zmysłów oferuje nieograniczone źródła inspiracji, które umysł i wyobraźnia potrafią przekształcić w specyficzne formy. Umiejętność tworzenia tych związków poprzez analogię jest cechą prawdziwego poetyckiego talentu. Wszyscy odbieramy świat zmysłami, lecz nie każdy potrafi zbudować na tej podstawie głębokie połączenia myślowe.
