Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Filozofia i retoryka filmu
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Monografia ta stanowi wyjątkową próbę połączenia filozofii, filmoznawstwa i teorii retoryki, podkreślając ich współczesne znaczenie dla teorii dzieła filmowego. Publikacja bazuje na założeniu, że każda z tych dziedzin wnosi unikalne wartości, które razem umożliwiają lepsze zrozumienie filmów. Obserwujemy bowiem istotne przewartościowania właśnie w teorii tych dzieł. W szczególności, filozofia filmu rozwija się dynamicznie, zwłaszcza w świecie anglojęzycznym, od swobodnych refleksji aż po idee filmozofii. Filmozofia opiera się na poglądzie, że film nie tylko wyraża myśli filozoficzne, ale sam stanowi formę filozofii.
Jednocześnie, filmoznawstwo przeżywa pewien kryzys, który dotyka teorii humanistycznych jako całości. W dużej mierze wynika to z prób narzucenia im ram pozytywizmu logicznego, co skutkuje nienaturalnym dostosowywaniem humanistyki do metod nauk ścisłych. Takie podejście często nie przynosi oczekiwanych rezultatów, ponieważ film, jako dzieło sztuki, opiera się na różnorakich interpretacjach filozoficznych, które mogą nie być zauważane w kontekście scjentyzmu.
Autor wnikliwie bada współczesne nurty w filozofii filmowej, analizując ich słabości i źródła problemów w teorii filmowej. Proponuje zatem dwa istotne kierunki dla rozwoju badań: przyjęcie realizmu filozoficznego jako fundamentu analiz humanistycznych oraz zastosowanie klasycznej teorii retoryki do interpretacji treści audiowizualnych. Dzięki temu, możliwe jest nowe spojrzenie na film, które łączy w sobie różnorodne podejścia badawcze, oferując świeże interpretacje oraz zrozumienie jego złożonej natury.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Monografia ta stanowi wyjątkową próbę połączenia filozofii, filmoznawstwa i teorii retoryki, podkreślając ich współczesne znaczenie dla teorii dzieła filmowego. Publikacja bazuje na założeniu, że każda z tych dziedzin wnosi unikalne wartości, które razem umożliwiają lepsze zrozumienie filmów. Obserwujemy bowiem istotne przewartościowania właśnie w teorii tych dzieł. W szczególności, filozofia filmu rozwija się dynamicznie, zwłaszcza w świecie anglojęzycznym, od swobodnych refleksji aż po idee filmozofii. Filmozofia opiera się na poglądzie, że film nie tylko wyraża myśli filozoficzne, ale sam stanowi formę filozofii.
Jednocześnie, filmoznawstwo przeżywa pewien kryzys, który dotyka teorii humanistycznych jako całości. W dużej mierze wynika to z prób narzucenia im ram pozytywizmu logicznego, co skutkuje nienaturalnym dostosowywaniem humanistyki do metod nauk ścisłych. Takie podejście często nie przynosi oczekiwanych rezultatów, ponieważ film, jako dzieło sztuki, opiera się na różnorakich interpretacjach filozoficznych, które mogą nie być zauważane w kontekście scjentyzmu.
Autor wnikliwie bada współczesne nurty w filozofii filmowej, analizując ich słabości i źródła problemów w teorii filmowej. Proponuje zatem dwa istotne kierunki dla rozwoju badań: przyjęcie realizmu filozoficznego jako fundamentu analiz humanistycznych oraz zastosowanie klasycznej teorii retoryki do interpretacji treści audiowizualnych. Dzięki temu, możliwe jest nowe spojrzenie na film, które łączy w sobie różnorodne podejścia badawcze, oferując świeże interpretacje oraz zrozumienie jego złożonej natury.
