Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dramaty. Tom 2
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W zbiorze „Na szczytach panuje cisza”, obejmującym dramaty „Komediant” i „Plac Bohaterów”, Thomas Bernhard zarysowuje fascynującą panoramę swojego twórczego dorobku z lat osiemdziesiątych XX wieku. Austria, a w szczególności jej nieprzepracowana historia, staje się polem do refleksji nad istotnymi tematami: teatralizacją życia, losami artystów uwikłanych w megalomanię, czy też niemocą twórców związanych wizjami geniuszu. Bernhard wnikliwie bada także traumatyczne, psychiczne granice rodzinnych więzi. Szczególną rolę w tomie odgrywa sztuka „Plac Bohaterów”, która dzięki swojej premierze w Wiedniu, wywołała kontrowersje i protesty, zarówno w mediach, jak i na ulicach, poprzez odważną krytykę zafałszowania historii oraz braku rozliczenia Austriaków z okresem nazistowskim. Z perspektywy historii i społeczeństwa Bernhardowi często zarzucano, że poprzez swoje drapieżne dzieła szkodzi wizerunkowi swojej ojczyzny. Możliwe jednak, że jego prawdziwą intencją była troska o prawdę i zdrowie społeczeństwa Austrii, szczególnie w obliczu stanu umysłu i ducha jego współczesnych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W zbiorze „Na szczytach panuje cisza”, obejmującym dramaty „Komediant” i „Plac Bohaterów”, Thomas Bernhard zarysowuje fascynującą panoramę swojego twórczego dorobku z lat osiemdziesiątych XX wieku. Austria, a w szczególności jej nieprzepracowana historia, staje się polem do refleksji nad istotnymi tematami: teatralizacją życia, losami artystów uwikłanych w megalomanię, czy też niemocą twórców związanych wizjami geniuszu. Bernhard wnikliwie bada także traumatyczne, psychiczne granice rodzinnych więzi. Szczególną rolę w tomie odgrywa sztuka „Plac Bohaterów”, która dzięki swojej premierze w Wiedniu, wywołała kontrowersje i protesty, zarówno w mediach, jak i na ulicach, poprzez odważną krytykę zafałszowania historii oraz braku rozliczenia Austriaków z okresem nazistowskim. Z perspektywy historii i społeczeństwa Bernhardowi często zarzucano, że poprzez swoje drapieżne dzieła szkodzi wizerunkowi swojej ojczyzny. Możliwe jednak, że jego prawdziwą intencją była troska o prawdę i zdrowie społeczeństwa Austrii, szczególnie w obliczu stanu umysłu i ducha jego współczesnych.
