Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dobro dziecka w procesie resocjalizacji. Aspekty pedagogiczne i prawne
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka Justyny Kusztal to szczegółowe studium koncepcji dobra dziecka w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej, uwzględniające zarówno aspekty pedagogiczne, jak i prawne. Autorka stawia fundamentalne pytania dotyczące tego, jak w praktyce resocjalizacyjnej definiowane jest dobro dziecka i zasada działania na jego rzecz. Kusztal argumentuje, że współczesna pedagogika resocjalizacyjna, postrzegana jako dynamiczna dziedzina łącząca tradycję i innowacje, stanowi odpowiednie pole do badania i odtwarzania znaczenia tej złożonej kategorii, pełnej rozmaitych historycznych uwarunkowań i wyobrażeń. Dobro dziecka, będące centrum działań zmierzających do redukcji problemów społecznej niedostosowalności dzieci i młodzieży, traktowane jest jako fundament aksjologiczny tych procesów.
Książka składa się z trzech kluczowych części o charakterze interdyscyplinarnym. Pierwsza część poświęcona jest analizie kategorii dobra dziecka w literaturze pedagogicznej. W drugiej części autorka bada, jak dobro dziecka funkcjonuje w ramach współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej oraz nauk prawnych. Na koniec, w trzeciej części, Kusztal proponuje i realizuje swoją koncepcję badań empirycznych, koncentrując się na tym, jak dobro dziecka i zasada działania na jego rzecz są integrowane w procesie resocjalizacji.
Autorka podejmuje się pionierskiej roli w eksploracji złożoności pojęcia dobra dziecka oraz jego różnorodnych interpretacji na polu teorii i praktyki resocjalizacyjnej. W swoich rozważaniach Kusztal analizuje bogatą literaturę krajową i zagraniczną, odnosząc się do współczesnych filozoficznych, pedagogicznych i prawnych koncepcji dotyczących dobra dziecka, po czym przechodzi do głębokiego badania tej kwestii w resocjalizacji. Przyjmuje podejście ewolucyjne, ukazując zmieniające się poglądy na temat dobra dziecka oraz prezentując kluczowe rozwiązania i ich implementację w praktyce wychowawczej. Dzięki temu publikacja stanowi znaczący dorobek w dziedzinie nauk pedagogicznych, szczególnie w pedagogice resocjalizacyjnej.
Justyna Kusztal, doktor nauk humanistycznych oraz magister prawa i pedagogiki, jest adiunktem w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swych badaniach skupia się na problematyce niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży oraz na instytucjonalnych systemach jego zapobiegania, w tym na roli szkół oraz instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych w systemie sprawiedliwości wobec nieletnich.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka Justyny Kusztal to szczegółowe studium koncepcji dobra dziecka w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej, uwzględniające zarówno aspekty pedagogiczne, jak i prawne. Autorka stawia fundamentalne pytania dotyczące tego, jak w praktyce resocjalizacyjnej definiowane jest dobro dziecka i zasada działania na jego rzecz. Kusztal argumentuje, że współczesna pedagogika resocjalizacyjna, postrzegana jako dynamiczna dziedzina łącząca tradycję i innowacje, stanowi odpowiednie pole do badania i odtwarzania znaczenia tej złożonej kategorii, pełnej rozmaitych historycznych uwarunkowań i wyobrażeń. Dobro dziecka, będące centrum działań zmierzających do redukcji problemów społecznej niedostosowalności dzieci i młodzieży, traktowane jest jako fundament aksjologiczny tych procesów.
Książka składa się z trzech kluczowych części o charakterze interdyscyplinarnym. Pierwsza część poświęcona jest analizie kategorii dobra dziecka w literaturze pedagogicznej. W drugiej części autorka bada, jak dobro dziecka funkcjonuje w ramach współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej oraz nauk prawnych. Na koniec, w trzeciej części, Kusztal proponuje i realizuje swoją koncepcję badań empirycznych, koncentrując się na tym, jak dobro dziecka i zasada działania na jego rzecz są integrowane w procesie resocjalizacji.
Autorka podejmuje się pionierskiej roli w eksploracji złożoności pojęcia dobra dziecka oraz jego różnorodnych interpretacji na polu teorii i praktyki resocjalizacyjnej. W swoich rozważaniach Kusztal analizuje bogatą literaturę krajową i zagraniczną, odnosząc się do współczesnych filozoficznych, pedagogicznych i prawnych koncepcji dotyczących dobra dziecka, po czym przechodzi do głębokiego badania tej kwestii w resocjalizacji. Przyjmuje podejście ewolucyjne, ukazując zmieniające się poglądy na temat dobra dziecka oraz prezentując kluczowe rozwiązania i ich implementację w praktyce wychowawczej. Dzięki temu publikacja stanowi znaczący dorobek w dziedzinie nauk pedagogicznych, szczególnie w pedagogice resocjalizacyjnej.
Justyna Kusztal, doktor nauk humanistycznych oraz magister prawa i pedagogiki, jest adiunktem w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swych badaniach skupia się na problematyce niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży oraz na instytucjonalnych systemach jego zapobiegania, w tym na roli szkół oraz instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych w systemie sprawiedliwości wobec nieletnich.
