Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Batalia o Biblię
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Rod Bennett w swojej książce przedstawia wnikliwą i przystępną analizę intensyfikacji sporu o Biblię, który miał miejsce około sto lat po narodzinach chrześcijaństwa. Autor opisuje walkę o zawartość Biblii, jej rolę oraz o prawo uznawania jej za chrześcijańskie Pismo Święte. Choć wszystkie księgi były już znane, proces ustalania kanonu nadal trwał. W tym czasie wyłaniały się dwa główne kanony: chrześcijański i rabiniczny. Określenie kanonu rabinicznego mianem „żydowskiego” jest nieco mylące, ponieważ wielu chrześcijan było Żydami zakorzenionymi w judaizmie biblijnym, podczas gdy judaizm rabiniczny, różniący się od swojego biblijnego odpowiednika, dopiero się kształtował, odrzucając Jezusa z Nazaretu jako Mesjasza i sprzeciwiając się chrześcijaństwu. W centrum tej opowieści znajdują się trzy postaci z pierwszej połowy II wieku: Akwila i Marcjon z Synopy nad Morzem Czarnym oraz św. Justyn Męczennik z Sychem w Palestynie. Na szczególną uwagę zasługuje postać św. Justyna, choć Akwila i Marcjon również pełnią istotną rolę w tej historii. Opinię tę podziela m.in. ks. prof. dr hab. Waldemar Chrostowski, laureat watykańskiej Nagrody Ratzingera z 2014 roku oraz honorowy przewodniczący Stowarzyszenia Biblistów Polskich.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Rod Bennett w swojej książce przedstawia wnikliwą i przystępną analizę intensyfikacji sporu o Biblię, który miał miejsce około sto lat po narodzinach chrześcijaństwa. Autor opisuje walkę o zawartość Biblii, jej rolę oraz o prawo uznawania jej za chrześcijańskie Pismo Święte. Choć wszystkie księgi były już znane, proces ustalania kanonu nadal trwał. W tym czasie wyłaniały się dwa główne kanony: chrześcijański i rabiniczny. Określenie kanonu rabinicznego mianem „żydowskiego” jest nieco mylące, ponieważ wielu chrześcijan było Żydami zakorzenionymi w judaizmie biblijnym, podczas gdy judaizm rabiniczny, różniący się od swojego biblijnego odpowiednika, dopiero się kształtował, odrzucając Jezusa z Nazaretu jako Mesjasza i sprzeciwiając się chrześcijaństwu. W centrum tej opowieści znajdują się trzy postaci z pierwszej połowy II wieku: Akwila i Marcjon z Synopy nad Morzem Czarnym oraz św. Justyn Męczennik z Sychem w Palestynie. Na szczególną uwagę zasługuje postać św. Justyna, choć Akwila i Marcjon również pełnią istotną rolę w tej historii. Opinię tę podziela m.in. ks. prof. dr hab. Waldemar Chrostowski, laureat watykańskiej Nagrody Ratzingera z 2014 roku oraz honorowy przewodniczący Stowarzyszenia Biblistów Polskich.
