Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Awangarda teatralna w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybór tekstów źródłowych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ta obszerna książka, licząca ponad czterysta stron, stanowi istotne przedsięwzięcie wydawnicze, które ma znaczenie zarówno naukowe, jak i poznawcze. Zawiera nie tylko teksty redakcyjne, takie jak wstęp, biogramy autorów wprowadzających poszczególne sekcje, nota edytorska i indeks, ale również istotne rozdziały poświęcone kulturze i awangardowej sztuce teatralnej w jedenastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Znajdują się tam analizy dotyczące Bułgarii, Chorwacji, Czech, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Ukrainy i Węgier.
Każdy rozdział ukazuje narodową specyfikę teatru awangardowego, zaprezentowaną poprzez współczesne, autorskie opracowania historyczno-rekonstrukcyjne. Omawiają one najważniejsze aspekty, jak kontekst społeczno-kulturowy, ogólną sytuację teatralną oraz nowatorskie propozycje. Teksty z epoki, które są częścią tego tomu, wskazują na kluczowe idee i postulaty, a także ilustrują receptę na awangardowe podejście do teatru.
Wśród autorów, których prace zostały uwiecznione w tej książce, znajdują się wybitni twórcy awangardy, tacy jak Geo Milew, Emil Frantiśek Burian, Andrzej Pronaszko, Witold Wandurski, Benjamin Fundoianu, H.M. Maxy, Laszlo Moholy-Nagy oraz Marko Tereszczenko. Ich dorobek świadczy o głębokim zainteresowaniu głównych przedstawicieli awangardy teatrem jako kluczowym elementem nowoczesnego eksperymentu artystycznego.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ta obszerna książka, licząca ponad czterysta stron, stanowi istotne przedsięwzięcie wydawnicze, które ma znaczenie zarówno naukowe, jak i poznawcze. Zawiera nie tylko teksty redakcyjne, takie jak wstęp, biogramy autorów wprowadzających poszczególne sekcje, nota edytorska i indeks, ale również istotne rozdziały poświęcone kulturze i awangardowej sztuce teatralnej w jedenastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Znajdują się tam analizy dotyczące Bułgarii, Chorwacji, Czech, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Ukrainy i Węgier.
Każdy rozdział ukazuje narodową specyfikę teatru awangardowego, zaprezentowaną poprzez współczesne, autorskie opracowania historyczno-rekonstrukcyjne. Omawiają one najważniejsze aspekty, jak kontekst społeczno-kulturowy, ogólną sytuację teatralną oraz nowatorskie propozycje. Teksty z epoki, które są częścią tego tomu, wskazują na kluczowe idee i postulaty, a także ilustrują receptę na awangardowe podejście do teatru.
Wśród autorów, których prace zostały uwiecznione w tej książce, znajdują się wybitni twórcy awangardy, tacy jak Geo Milew, Emil Frantiśek Burian, Andrzej Pronaszko, Witold Wandurski, Benjamin Fundoianu, H.M. Maxy, Laszlo Moholy-Nagy oraz Marko Tereszczenko. Ich dorobek świadczy o głębokim zainteresowaniu głównych przedstawicieli awangardy teatrem jako kluczowym elementem nowoczesnego eksperymentu artystycznego.
