Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wierszyki drogowskazy do utrwalania wymowy i pisowni głosek: t, d, n, j, l, r
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
"Wierszyki Drogowskazy" to druga odsłona cyklu utworów poetyckich zaprojektowanych by wspierać dzieci w nauce poprawnej wymowy i pisowni konkretnych głosek. Skupiają się one na ćwiczeniu artykulacji takich dźwięków jak [t], [d], [n], [ń], [j], [l] i przybliżają do poprawnej wymowy głoski [r]. Pomimo licznych materiałów dostępnych na rynku koncentrujących się na głosce [r], ta książeczka oferuje szersze ujęcie tematu.
Proces opanowania "królowej głosek", zwanej tu umownie Reginą, może być wymagający i czasochłonny. Dlatego lepiej unikać skrótów, które mogą prowadzić do frustracji. Zamiast tego, stopniowy i przemyślany trening z użyciem wcześniejszych dźwięków przynosi większą satysfakcję, a "Wierszyki Drogowskazy" oferują ponad 30 specjalistycznie ułożonych wierszyków, które wspierają dzieci w tej drodze, zgodnie z zasadami terapii logopedycznej.
Charakterystyczną cechą tych wierszyków jest ich fonetyczna czystość, co ułatwia naturalne ich wypowiadanie, bez walki z wieloma trudnościami na raz. Dodatkowe ilustracje na końcu książki pomagają dzieciom skojarzyć dźwięki z otaczającymi je obrazami. Zaleca się, aby dzieci poznawały wszystkie litery naraz, co wspomaga rozwój umiejętności czytania.
Dla najlepszych rezultatów wskazane jest, by wierszyki przedstawiane były zgodnie z ich układem, który odpowiada naturalnemu rozwojowi mowy. "Wycieczka do ń" skupia się głównie na trudniejszych zagadnieniach związanych z pisownią, która jest najtrudniejsza w tej serii. W trakcie przygotowań do zapoznania się z głoską [r], najpierw warto zacząć od [t], [d], [n], [l], a kolejne przejść do [sz], [ż], [cz], [dż] z kolejnej części cyklu, zanim nadejdzie czas na ćwiczenie głoski [r], jeśli dziecko nie opanuje jej wcześniej.
W języku polskim pewne litery przyjmują specyficzne brzmienia w różnych kontekstach, na przykład litera 'd' na końcu wyrazu staje się bezdźwięczna, a litera 'i' w niektórych miejscach brzmi jak [j]. Również litery takie jak ą oraz ę przed pewnymi głoskami przybierają szczególne formy.
Na zakończenie chciałabym podziękować prof. Bronisławowi Rocławskiemu, Joannie Trzaskalik oraz Katarzynie Węsierskiej za ich cenną wiedzę i inspiracje w zakresie logopedii. Mam nadzieję, że te kolorowe wierszyki dostarczą dzieciom radości, a także staną się wartościowym narzędziem dla rodziców, logopedów, nauczycieli i glottodydaktyków."
Autorka
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
"Wierszyki Drogowskazy" to druga odsłona cyklu utworów poetyckich zaprojektowanych by wspierać dzieci w nauce poprawnej wymowy i pisowni konkretnych głosek. Skupiają się one na ćwiczeniu artykulacji takich dźwięków jak [t], [d], [n], [ń], [j], [l] i przybliżają do poprawnej wymowy głoski [r]. Pomimo licznych materiałów dostępnych na rynku koncentrujących się na głosce [r], ta książeczka oferuje szersze ujęcie tematu.
Proces opanowania "królowej głosek", zwanej tu umownie Reginą, może być wymagający i czasochłonny. Dlatego lepiej unikać skrótów, które mogą prowadzić do frustracji. Zamiast tego, stopniowy i przemyślany trening z użyciem wcześniejszych dźwięków przynosi większą satysfakcję, a "Wierszyki Drogowskazy" oferują ponad 30 specjalistycznie ułożonych wierszyków, które wspierają dzieci w tej drodze, zgodnie z zasadami terapii logopedycznej.
Charakterystyczną cechą tych wierszyków jest ich fonetyczna czystość, co ułatwia naturalne ich wypowiadanie, bez walki z wieloma trudnościami na raz. Dodatkowe ilustracje na końcu książki pomagają dzieciom skojarzyć dźwięki z otaczającymi je obrazami. Zaleca się, aby dzieci poznawały wszystkie litery naraz, co wspomaga rozwój umiejętności czytania.
Dla najlepszych rezultatów wskazane jest, by wierszyki przedstawiane były zgodnie z ich układem, który odpowiada naturalnemu rozwojowi mowy. "Wycieczka do ń" skupia się głównie na trudniejszych zagadnieniach związanych z pisownią, która jest najtrudniejsza w tej serii. W trakcie przygotowań do zapoznania się z głoską [r], najpierw warto zacząć od [t], [d], [n], [l], a kolejne przejść do [sz], [ż], [cz], [dż] z kolejnej części cyklu, zanim nadejdzie czas na ćwiczenie głoski [r], jeśli dziecko nie opanuje jej wcześniej.
W języku polskim pewne litery przyjmują specyficzne brzmienia w różnych kontekstach, na przykład litera 'd' na końcu wyrazu staje się bezdźwięczna, a litera 'i' w niektórych miejscach brzmi jak [j]. Również litery takie jak ą oraz ę przed pewnymi głoskami przybierają szczególne formy.
Na zakończenie chciałabym podziękować prof. Bronisławowi Rocławskiemu, Joannie Trzaskalik oraz Katarzynie Węsierskiej za ich cenną wiedzę i inspiracje w zakresie logopedii. Mam nadzieję, że te kolorowe wierszyki dostarczą dzieciom radości, a także staną się wartościowym narzędziem dla rodziców, logopedów, nauczycieli i glottodydaktyków."
Autorka
