Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Sława literacka albo nowe reguły sztuki. Studia z socjologii i ekonomii literatury
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Sława literacka albo nowe reguły sztuki" podejmuje temat specyficznego rodzaju sławy pisarzy, który rodzi się z dwóch pozornie odmiennych źródeł: popularności w kulturze masowej oraz prestiżu środowiskowego. Autorzy, którzy stają się celebrytami literatury, zajmują kontrowersyjną pozycję, łącząc różnorodne obszary i formy kapitału, które teoretycznie powinny się wykluczać. Ich obecność testuje przekonania dotyczące sensu oraz wartości sztuki, a także obowiązujących w jej ramach zasad. Tacy pisarze wykraczają poza standardowe granice autonomii i heteronomii, jednocześnie łącząc sztukę wysoką i popularną w sposób, który przekłada się na ich kulturowy prestiż.
Autor książki, Dominik Antonik, analizuje liczne paradoksy, mity oraz teoretyczne zawiłości, rozważając, jak różne, a nawet przeciwstawne logiki i wartości współistnieją w literaturze, wpływając na sposoby zdobywania uznania. Według Antonika, znani twórcy są kluczowi dla współczesnego pola literatury, decydując o jego dynamice i warunkach funkcjonowania. Nie stanowią jedynie marginesu ani wyjątków, lecz raczej obrazują kluczowe problemy współczesnej literatury, zwłaszcza jej związki z mediami i ekonomią.
Sławni pisarze otwierają przed odbiorcami skomplikowaną sieć relacji w kulturze literackiej, inicjując wiele interakcji pomiędzy różnymi obszarami i formami kapitału. Z ich pomocą można lepiej zrozumieć szerokie relacje pomiędzy kulturą a ekonomią oraz mechanizmy późnego kapitalizmu. Wskazują oni na inwestycje w dziedziny niezależne od rynkowej wartości i ujawniają paradoksy tkwiące w pojęciu wartości artystycznej.
Dominik Antonik, doktor literaturoznawstwa związanego z Uniwersytetem Jagiellońskim, zajmuje się teorią, socjologią oraz ekonomią kultury i literatury. Jego badania nad współczesną polską literaturą uwzględniają jej związki z rynkiem, mediami oraz kulturą sławy. W swoich analizach wyraźnie pokazuje, jak prywatne i jednostkowe aspekty kultury łączą się z ekonomią, kapitałem i logiką konkurencji. Autor opublikował m.in. monografię "Autor jako marka" (2014), a jego artykuły publikowane były w czasopismach takich jak "Kultura i Społeczeństwo" czy "Teksty Drugie".
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Sława literacka albo nowe reguły sztuki" podejmuje temat specyficznego rodzaju sławy pisarzy, który rodzi się z dwóch pozornie odmiennych źródeł: popularności w kulturze masowej oraz prestiżu środowiskowego. Autorzy, którzy stają się celebrytami literatury, zajmują kontrowersyjną pozycję, łącząc różnorodne obszary i formy kapitału, które teoretycznie powinny się wykluczać. Ich obecność testuje przekonania dotyczące sensu oraz wartości sztuki, a także obowiązujących w jej ramach zasad. Tacy pisarze wykraczają poza standardowe granice autonomii i heteronomii, jednocześnie łącząc sztukę wysoką i popularną w sposób, który przekłada się na ich kulturowy prestiż.
Autor książki, Dominik Antonik, analizuje liczne paradoksy, mity oraz teoretyczne zawiłości, rozważając, jak różne, a nawet przeciwstawne logiki i wartości współistnieją w literaturze, wpływając na sposoby zdobywania uznania. Według Antonika, znani twórcy są kluczowi dla współczesnego pola literatury, decydując o jego dynamice i warunkach funkcjonowania. Nie stanowią jedynie marginesu ani wyjątków, lecz raczej obrazują kluczowe problemy współczesnej literatury, zwłaszcza jej związki z mediami i ekonomią.
Sławni pisarze otwierają przed odbiorcami skomplikowaną sieć relacji w kulturze literackiej, inicjując wiele interakcji pomiędzy różnymi obszarami i formami kapitału. Z ich pomocą można lepiej zrozumieć szerokie relacje pomiędzy kulturą a ekonomią oraz mechanizmy późnego kapitalizmu. Wskazują oni na inwestycje w dziedziny niezależne od rynkowej wartości i ujawniają paradoksy tkwiące w pojęciu wartości artystycznej.
Dominik Antonik, doktor literaturoznawstwa związanego z Uniwersytetem Jagiellońskim, zajmuje się teorią, socjologią oraz ekonomią kultury i literatury. Jego badania nad współczesną polską literaturą uwzględniają jej związki z rynkiem, mediami oraz kulturą sławy. W swoich analizach wyraźnie pokazuje, jak prywatne i jednostkowe aspekty kultury łączą się z ekonomią, kapitałem i logiką konkurencji. Autor opublikował m.in. monografię "Autor jako marka" (2014), a jego artykuły publikowane były w czasopismach takich jak "Kultura i Społeczeństwo" czy "Teksty Drugie".
