Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Niewidzialną ręką. Filmy animowane kobiet w (męskich) strukturach kinematografii w Polsce
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka, będąca efektem uhonorowanej Nagrodą im. Alicji Helman dysertacji doktorskiej Hanny Margolis, zgłębia temat filmów animowanych tworzonych przez kobiety w polskiej kinematografii. Praca ta powstała pod kierunkiem dr hab. Moniki Talarczyk, prof. PWSFTviT, i została z wyróżnieniem obroniona na Uniwersytecie Warszawskim w 2022 roku. Stanowi unikalne połączenie doświadczenia zawodowego autorki jako reżyserki filmów animowanych oraz jej badań akademickich. Dzięki temu udaje się jej nakreślić szczegółowy i wciągający obraz historii kobiet w polskiej animacji, począwszy od lat 40. aż po współczesność, przełamując przy tym mit o dominacji męskich twórców.
Margolis przedstawia animację jako działanie zespołowe, często niedoceniane w kontekście historii tej sztuki, i ujawnia zaskakujące aspekty pracy kobiet w tej dziedzinie. Jej badania charakteryzują się wysoką jakością dokumentacji oraz nowatorskim podejściem, które łączy refleksyjność z dogłębną analizą.
Książka zyskała uznanie jako wybitne dzieło akademickie, porównywane do paradoksalnie odkrywczych publikacji z połowy XX wieku w Paryżu. Dr hab. Marcin Adamczak, prof. UAM, podkreśla w swojej recenzji, że jest to lektura równie wciągająca, co dobry kryminał. Z kolei dr hab. Marcin Giżycki, prof. PJATK, wskazuje na imponujący zakres badań archiwalnych i wnikliwość analiz. Kluczowym aspektem publikacji jest jej pionierski charakter, który wnosi świeże spojrzenie na ukryte do tej pory trajektorie polskiej animacji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka, będąca efektem uhonorowanej Nagrodą im. Alicji Helman dysertacji doktorskiej Hanny Margolis, zgłębia temat filmów animowanych tworzonych przez kobiety w polskiej kinematografii. Praca ta powstała pod kierunkiem dr hab. Moniki Talarczyk, prof. PWSFTviT, i została z wyróżnieniem obroniona na Uniwersytecie Warszawskim w 2022 roku. Stanowi unikalne połączenie doświadczenia zawodowego autorki jako reżyserki filmów animowanych oraz jej badań akademickich. Dzięki temu udaje się jej nakreślić szczegółowy i wciągający obraz historii kobiet w polskiej animacji, począwszy od lat 40. aż po współczesność, przełamując przy tym mit o dominacji męskich twórców.
Margolis przedstawia animację jako działanie zespołowe, często niedoceniane w kontekście historii tej sztuki, i ujawnia zaskakujące aspekty pracy kobiet w tej dziedzinie. Jej badania charakteryzują się wysoką jakością dokumentacji oraz nowatorskim podejściem, które łączy refleksyjność z dogłębną analizą.
Książka zyskała uznanie jako wybitne dzieło akademickie, porównywane do paradoksalnie odkrywczych publikacji z połowy XX wieku w Paryżu. Dr hab. Marcin Adamczak, prof. UAM, podkreśla w swojej recenzji, że jest to lektura równie wciągająca, co dobry kryminał. Z kolei dr hab. Marcin Giżycki, prof. PJATK, wskazuje na imponujący zakres badań archiwalnych i wnikliwość analiz. Kluczowym aspektem publikacji jest jej pionierski charakter, który wnosi świeże spojrzenie na ukryte do tej pory trajektorie polskiej animacji.
