Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
(Nie)przygotowani. Metafora szkoły w polskiej...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka analizuje wykorzystanie metafory "ŻYCIE TO SZKOŁA" w poezji, obejmując szeroki zakres czasowy i stylistyczny. Skupia się na setkach wierszy i tekstów piosenek autorstwa różnych twórców, począwszy od okresu międzywojennego, który stanowi istotny fundament dla późniejszych interpretacji, aż po prace autorów z lat dziewięćdziesiątych.
Pierwsza część publikacji, zatytułowana "Etapy", koncentruje się na sposobach, w jakie metafora szkoły pojawia się w poezji dwóch kluczowych okresów: od 1945 do 1989 roku oraz po 1989 roku. Dzięki chronologicznemu porządkowi ukazano podobieństwa i różnice międzypokoleniowe w użyciu elementów szkoły jako metafory.
W drugiej części, "Tematy", przedstawiono różne aspekty szkolnej rzeczywistości, takie jak przybory, typy szkół, etapy edukacji, postacie nauczycieli i uczniów, układ zajęć czy metody oceny osiągnięć. Te elementy pomagają w tworzeniu metafor wykorzystywanych do wyrażania wielu egzystencjalnych doświadczeń związanych z miłością, śmiercią, czasem, poznaniem siebie czy Innego.
Książka podkreśla, że szkoła jako metafora nie tylko pozostaje ponadczasowa, ale jej zastosowanie ewoluuje, oferując różnorodne sposoby uchwycenia istotnych wymiarów życia.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka analizuje wykorzystanie metafory "ŻYCIE TO SZKOŁA" w poezji, obejmując szeroki zakres czasowy i stylistyczny. Skupia się na setkach wierszy i tekstów piosenek autorstwa różnych twórców, począwszy od okresu międzywojennego, który stanowi istotny fundament dla późniejszych interpretacji, aż po prace autorów z lat dziewięćdziesiątych.
Pierwsza część publikacji, zatytułowana "Etapy", koncentruje się na sposobach, w jakie metafora szkoły pojawia się w poezji dwóch kluczowych okresów: od 1945 do 1989 roku oraz po 1989 roku. Dzięki chronologicznemu porządkowi ukazano podobieństwa i różnice międzypokoleniowe w użyciu elementów szkoły jako metafory.
W drugiej części, "Tematy", przedstawiono różne aspekty szkolnej rzeczywistości, takie jak przybory, typy szkół, etapy edukacji, postacie nauczycieli i uczniów, układ zajęć czy metody oceny osiągnięć. Te elementy pomagają w tworzeniu metafor wykorzystywanych do wyrażania wielu egzystencjalnych doświadczeń związanych z miłością, śmiercią, czasem, poznaniem siebie czy Innego.
Książka podkreśla, że szkoła jako metafora nie tylko pozostaje ponadczasowa, ale jej zastosowanie ewoluuje, oferując różnorodne sposoby uchwycenia istotnych wymiarów życia.
