Książka - Muzułmańska Kultura Konsumpcyjna

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Muzułmańska Kultura Konsumpcyjna

Muzułmańska Kultura Konsumpcyjna

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Postrzeganie muzułmanów przez Zachód często ogranicza się do widzenia ich jako społeczności obcej i odrębnej. Jednakże, pod wpływem globalizacji, muzułmanie adaptują i reinterpretują zachodnie wzorce kulturowe, jednocześnie zachowując swoją unikalność oraz przywiązanie do religii i tradycji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat można zauważyć dynamiczny wzrost muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, związanej z coraz większą obecnością muzułmanów na Zachodzie. Ta nowa kultura konsumpcyjna odznacza się częściowym odstąpieniem od tradycyjnych wartości, ale także oporem przeciwko negatywnemu postrzeganiu islamu w społeczeństwach zachodnich.

Książka zgłębia temat rozwoju i funkcjonowania muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie, odnosząc się również do sytuacji w krajach muzułmańskich. Autorka szczegółowo analizuje produkty kultury masowej, które, mimo zaczerpnięcia wzorców z Zachodu, pozostają wierne muzułmańskiej tożsamości. Przykłady obejmują modę (taką jak hidżaby i T-shirty), muzułmańskie wersje lalek Barbie, napoje, żywność halal, oraz muzykę, w tym hip-hop, heavy metal i punk rock. Omówione są również programy komputerowe, beletrystyka i muzułmańska bankowość. Te produkty umożliwiają muzułmanom, w szczególności młodszemu pokoleniu, uczestnictwo w globalnej kulturze na własnych warunkach, wyrażając przy tym swoje kluczowe wartości religijne, społeczne i polityczne.

Autorką książki jest Katarzyna Górak-Sosnowska, adiunkt w Katedrze Socjologii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Katedrze Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w kwestiach społeczno-gospodarczych świata arabskiego oraz w badaniach nad społecznościami muzułmańskimi na Zachodzie. Jest autorką wielu publikacji, w tym "Świat arabski wobec globalizacji" (2007) oraz materiałów edukacyjnych z zakresu edukacji rozwojowej i międzykulturowej.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Postrzeganie muzułmanów przez Zachód często ogranicza się do widzenia ich jako społeczności obcej i odrębnej. Jednakże, pod wpływem globalizacji, muzułmanie adaptują i reinterpretują zachodnie wzorce kulturowe, jednocześnie zachowując swoją unikalność oraz przywiązanie do religii i tradycji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat można zauważyć dynamiczny wzrost muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, związanej z coraz większą obecnością muzułmanów na Zachodzie. Ta nowa kultura konsumpcyjna odznacza się częściowym odstąpieniem od tradycyjnych wartości, ale także oporem przeciwko negatywnemu postrzeganiu islamu w społeczeństwach zachodnich.

Książka zgłębia temat rozwoju i funkcjonowania muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie, odnosząc się również do sytuacji w krajach muzułmańskich. Autorka szczegółowo analizuje produkty kultury masowej, które, mimo zaczerpnięcia wzorców z Zachodu, pozostają wierne muzułmańskiej tożsamości. Przykłady obejmują modę (taką jak hidżaby i T-shirty), muzułmańskie wersje lalek Barbie, napoje, żywność halal, oraz muzykę, w tym hip-hop, heavy metal i punk rock. Omówione są również programy komputerowe, beletrystyka i muzułmańska bankowość. Te produkty umożliwiają muzułmanom, w szczególności młodszemu pokoleniu, uczestnictwo w globalnej kulturze na własnych warunkach, wyrażając przy tym swoje kluczowe wartości religijne, społeczne i polityczne.

Autorką książki jest Katarzyna Górak-Sosnowska, adiunkt w Katedrze Socjologii Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Katedrze Arabistyki i Islamistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w kwestiach społeczno-gospodarczych świata arabskiego oraz w badaniach nad społecznościami muzułmańskimi na Zachodzie. Jest autorką wielu publikacji, w tym "Świat arabski wobec globalizacji" (2007) oraz materiałów edukacyjnych z zakresu edukacji rozwojowej i międzykulturowej.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 66.24 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 510
Rok wydania: 2011
Rozmiar: 165 × 235 mm
ID: 9788361203667

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info