Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
MOOC. Historia i przyszłość
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ten opis książki przedstawia wszechstronną analizę rozwoju i stanu współczesnej edukacji zdalnej, szczególnie koncentrując się na masowych otwartych kursach internetowych, czyli MOOC-ach. Autorzy rozpoczynają od przybliżenia historii nauczania na odległość, która sięga czasów kursów korespondencyjnych, a następnie omawiają ewolucję tej formy edukacji z wykorzystaniem radia, telewizji oraz komputerów. Dzięki technologii edukacyjnej, od zawsze odgrywającej kluczową rolę, nastąpiła poprawa standardów i jakości nauczania na odległość.
W kolejnych częściach książki, czytelnik poznaje najważniejsze trendy ostatnich lat, które ukazują zmiany w podejściu do nowoczesnego nauczania. Krytycznie poruszony zostaje konflikt między kognitywizmem a konstruktywizmem oraz znaczenie nauki skupionej na użytkowniku, które autorzy określają jako "Distance learning 2.0". Opisywane są też koncepcje wielokanałowości oraz usieciowienia (Distance learning 3.0), a także rozwój zasobów edukacyjnych typu OER i uczenie w chmurze.
W szczególnym rozdziale autorzy przybliżają koncepcję MOOC-ów, ich historię i kluczowe cechy, takie jak otwartość, masowość, sieciowość i autonomię studenta. Opisują także, jak feedback i crowdsourcing wpływają na proces edukacyjny. Następnie analizują organizacyjne, ekonomiczne i logistyczne aspekty funkcjonowania MOOC-ów, uwzględniając rolę konsorcjów i różne sposoby finansowania.
Książka nie unika również krytycznego spojrzenia na MOOC-i. Omawia zagrożenia i kontrowersje związane z ich użyciem, a także różnorodne kryteria ich klasyfikowania. Opisane są różne rodzaje kursów, które istnieją dzisiaj, od hybrydowych po mobilne wersje MOOC-ów.
Autorzy prezentują przyszłe trendy w rozwoju MOOC-ów, takie jak social knowledge, collaborative learning oraz nowatorskie podejście 'learning by doing'. W rozdziale poświęconym przypadkom studiowania omówiono różne przykłady kursów, takie jak "CS221 Introduction to Artificial Intelligence" czy "Think Again: How to Reason and Argue".
Dzięki szczegółowym analizom i bogatej bibliografii, książka ta jest nieocenionym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych najnowszymi osiągnięciami i kierunkami rozwoju edukacji zdalnej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ten opis książki przedstawia wszechstronną analizę rozwoju i stanu współczesnej edukacji zdalnej, szczególnie koncentrując się na masowych otwartych kursach internetowych, czyli MOOC-ach. Autorzy rozpoczynają od przybliżenia historii nauczania na odległość, która sięga czasów kursów korespondencyjnych, a następnie omawiają ewolucję tej formy edukacji z wykorzystaniem radia, telewizji oraz komputerów. Dzięki technologii edukacyjnej, od zawsze odgrywającej kluczową rolę, nastąpiła poprawa standardów i jakości nauczania na odległość.
W kolejnych częściach książki, czytelnik poznaje najważniejsze trendy ostatnich lat, które ukazują zmiany w podejściu do nowoczesnego nauczania. Krytycznie poruszony zostaje konflikt między kognitywizmem a konstruktywizmem oraz znaczenie nauki skupionej na użytkowniku, które autorzy określają jako "Distance learning 2.0". Opisywane są też koncepcje wielokanałowości oraz usieciowienia (Distance learning 3.0), a także rozwój zasobów edukacyjnych typu OER i uczenie w chmurze.
W szczególnym rozdziale autorzy przybliżają koncepcję MOOC-ów, ich historię i kluczowe cechy, takie jak otwartość, masowość, sieciowość i autonomię studenta. Opisują także, jak feedback i crowdsourcing wpływają na proces edukacyjny. Następnie analizują organizacyjne, ekonomiczne i logistyczne aspekty funkcjonowania MOOC-ów, uwzględniając rolę konsorcjów i różne sposoby finansowania.
Książka nie unika również krytycznego spojrzenia na MOOC-i. Omawia zagrożenia i kontrowersje związane z ich użyciem, a także różnorodne kryteria ich klasyfikowania. Opisane są różne rodzaje kursów, które istnieją dzisiaj, od hybrydowych po mobilne wersje MOOC-ów.
Autorzy prezentują przyszłe trendy w rozwoju MOOC-ów, takie jak social knowledge, collaborative learning oraz nowatorskie podejście 'learning by doing'. W rozdziale poświęconym przypadkom studiowania omówiono różne przykłady kursów, takie jak "CS221 Introduction to Artificial Intelligence" czy "Think Again: How to Reason and Argue".
Dzięki szczegółowym analizom i bogatej bibliografii, książka ta jest nieocenionym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych najnowszymi osiągnięciami i kierunkami rozwoju edukacji zdalnej.
