Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Korporacja Everest. O zapaleńcach, awanturnikach i ich biznesie na dachu świata
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Korporacja Everest" to wciągający reportaż, który wnikliwie bada proces komercjalizacji wypraw na Mount Everest, najwyższy szczyt świata. Dawniej dostępny tylko dla elitarnej grupy doświadczonych wspinaczy, od lat 80. XX wieku Everest stał się celem wypraw, które zakończyły się zdobyciem jego wierzchołka przez blisko 12 000 osób, z czego aż 90% to klienci komercyjnych firm wspinaczkowych. Autor, Cockrell, analizuje himalaizm w kontekście globalizacji, kapitalizmu oraz kulturowych interakcji między Wschodem a Zachodem, unikając uproszczeń i prezentując złożony obraz tych zjawisk.
Opowieść pełna jest różnorodnych postaci, w tym przewodników, których motywacje nie ograniczają się jedynie do zysków i osobistych sukcesów. Dla nich największą satysfakcją jest pomoc innym w realizacji ich życiowego celu. Książka ukazuje również istotny konflikt w środowisku wspinaczkowym – z jednej strony stoją puryści, przeciwni komercjalizacji i oferowaniu płatnych udogodnień, z drugiej zaś ci, którzy wierzą, że każdy ma prawo zdobywać góry niezależnie od formy tej przygody.
Dzieło Cockrella to także refleksja nad problemem wykluczenia w górach. Zwraca uwagę na "obywateli drugiej kategorii" – przewodniczki, które nie zawsze są traktowane na równi z mężczyznami przez swoich klientów, oraz Szerpów, którzy z przyczyn ekonomicznych często podejmują się ryzykownej pracy. Książka stara się oddać sprawiedliwość wszystkim, którzy stracili życie na tej legendarnej górze, niezależnie od powodów, które doprowadziły ich do tego wyzwania.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Korporacja Everest" to wciągający reportaż, który wnikliwie bada proces komercjalizacji wypraw na Mount Everest, najwyższy szczyt świata. Dawniej dostępny tylko dla elitarnej grupy doświadczonych wspinaczy, od lat 80. XX wieku Everest stał się celem wypraw, które zakończyły się zdobyciem jego wierzchołka przez blisko 12 000 osób, z czego aż 90% to klienci komercyjnych firm wspinaczkowych. Autor, Cockrell, analizuje himalaizm w kontekście globalizacji, kapitalizmu oraz kulturowych interakcji między Wschodem a Zachodem, unikając uproszczeń i prezentując złożony obraz tych zjawisk.
Opowieść pełna jest różnorodnych postaci, w tym przewodników, których motywacje nie ograniczają się jedynie do zysków i osobistych sukcesów. Dla nich największą satysfakcją jest pomoc innym w realizacji ich życiowego celu. Książka ukazuje również istotny konflikt w środowisku wspinaczkowym – z jednej strony stoją puryści, przeciwni komercjalizacji i oferowaniu płatnych udogodnień, z drugiej zaś ci, którzy wierzą, że każdy ma prawo zdobywać góry niezależnie od formy tej przygody.
Dzieło Cockrella to także refleksja nad problemem wykluczenia w górach. Zwraca uwagę na "obywateli drugiej kategorii" – przewodniczki, które nie zawsze są traktowane na równi z mężczyznami przez swoich klientów, oraz Szerpów, którzy z przyczyn ekonomicznych często podejmują się ryzykownej pracy. Książka stara się oddać sprawiedliwość wszystkim, którzy stracili życie na tej legendarnej górze, niezależnie od powodów, które doprowadziły ich do tego wyzwania.
