Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Historia Julietty. Elita mentorów: Saint-Fond i Clairwil. Tom 2
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Z perspektywy libertynizmu, zjawiska takie jak upadek kamienia na bruku Bastylii czy ścięcie głowy gilotyną są sobie równe, ponieważ natura sama w sobie pozostaje neutralna - nie jest ani dobra, ani zła. Kluczową cechą człowieka jest siła, która definiuje też wszelkie relacje międzyludzkie. Działania jednostki ukierunkowane na realizację tej siły mają za cel zdobycie przyjemności. W naturze istnieje biologiczne, fizyczne i psychiczne zróżnicowanie potencjałów siły, co prowadzi do różnorodności w formowaniu relacji społecznych. Niebagatelną rolę odgrywa również przypadek, który sprawia, że spotykamy na swojej drodze osoby silniejsze lub słabsze. W tym świecie, zdominowanym przez moralność siły, sprawiedliwość okazuje się być iluzją, wymyśloną przez słabszych jako tarcza ochronna przed potężniejszymi. Moralność, która wynosi sprawiedliwość ponad naturalne prawo siły do przyjemności i kontroli nad słabszymi, to jedynie fikcja skonstruowana przez słabych.
Markiz de Sade, rozważając te ponure aspekty ludzkiej natury i życia społecznego, rekompensuje sobie tę gorzką prawdę poprzez bezprecedensowo swobodne opisy pornograficzne i specyficzne poczucie humoru. Jego dzieło, obrazoburcze i rewolucyjne, stanowi jedno z najdotkliwszych wyzwań rzuconych optymistycznej wierze w harmonię i porządek społeczny, pod parasolem literatury.
Marcin Polak
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Z perspektywy libertynizmu, zjawiska takie jak upadek kamienia na bruku Bastylii czy ścięcie głowy gilotyną są sobie równe, ponieważ natura sama w sobie pozostaje neutralna - nie jest ani dobra, ani zła. Kluczową cechą człowieka jest siła, która definiuje też wszelkie relacje międzyludzkie. Działania jednostki ukierunkowane na realizację tej siły mają za cel zdobycie przyjemności. W naturze istnieje biologiczne, fizyczne i psychiczne zróżnicowanie potencjałów siły, co prowadzi do różnorodności w formowaniu relacji społecznych. Niebagatelną rolę odgrywa również przypadek, który sprawia, że spotykamy na swojej drodze osoby silniejsze lub słabsze. W tym świecie, zdominowanym przez moralność siły, sprawiedliwość okazuje się być iluzją, wymyśloną przez słabszych jako tarcza ochronna przed potężniejszymi. Moralność, która wynosi sprawiedliwość ponad naturalne prawo siły do przyjemności i kontroli nad słabszymi, to jedynie fikcja skonstruowana przez słabych.
Markiz de Sade, rozważając te ponure aspekty ludzkiej natury i życia społecznego, rekompensuje sobie tę gorzką prawdę poprzez bezprecedensowo swobodne opisy pornograficzne i specyficzne poczucie humoru. Jego dzieło, obrazoburcze i rewolucyjne, stanowi jedno z najdotkliwszych wyzwań rzuconych optymistycznej wierze w harmonię i porządek społeczny, pod parasolem literatury.
Marcin Polak
