InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zdaniem Henry'ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da - tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych.
To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki - od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw - z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko.
"Tematem przewodnim monografii są wybrane kwestie dotyczące zarządzania pracownikami i organizacjami - przedstawione w sposób lekki i przyjemny, wykorzystujący metaforyczną interpretację tekstu. Przesłanie płynące z wybranych bajek podbudowane analizą literatury przedmiotu uwiarygodnia prowadzone przez Autora rozważania i nadaje im charakter opracowania naukowego. Celem pracy jest wytłumaczenie zawiłych zagadnień z zakresu zarządzania za pomocą porównań i alegorii zaczerpniętych z wybranych bajek. Przedstawione w przytaczanych opowieściach sytuacje i wydarzenia [] pozwalają na zdobycie i pogłębienie wiedzy menedżerskiej, prowokują do dalszej dyskusji, a także wyznaczają nowe kierunki badań".
Z recenzji dr hab. Ewy Beck-Krali, prof. AGH
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zdaniem Henry'ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da - tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych.
To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki - od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw - z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko.
"Tematem przewodnim monografii są wybrane kwestie dotyczące zarządzania pracownikami i organizacjami - przedstawione w sposób lekki i przyjemny, wykorzystujący metaforyczną interpretację tekstu. Przesłanie płynące z wybranych bajek podbudowane analizą literatury przedmiotu uwiarygodnia prowadzone przez Autora rozważania i nadaje im charakter opracowania naukowego. Celem pracy jest wytłumaczenie zawiłych zagadnień z zakresu zarządzania za pomocą porównań i alegorii zaczerpniętych z wybranych bajek. Przedstawione w przytaczanych opowieściach sytuacje i wydarzenia [] pozwalają na zdobycie i pogłębienie wiedzy menedżerskiej, prowokują do dalszej dyskusji, a także wyznaczają nowe kierunki badań".
Z recenzji dr hab. Ewy Beck-Krali, prof. AGH