Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wędrujące obrazy. Małgorzata Mirga-Tas
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Album towarzyszący wystawie prezentuje twórczość Małgorzaty Mirgi-Tas, znanej polsko-romskiej artystki i aktywistki społecznej. Specjalizuje się ona w tworzeniu wielkoformatowych instalacji, obrazów i kolaży z materiałów i ubrań. Książka przedstawia szeroki przekrój jej dzieł, kładąc nacisk na współczesną, transnarodową tożsamość Romów, a także na ich historię na terenie Polski. Wśród szczególnie wyróżniających się dzieł jest cykl "Siukar Manusia", dedykowany Romom z Nowej Huty, stworzony specjalnie na rzecz tej wystawy.
Kluczowym aspektem zarówno albumu, jak i wystawy, jest analiza i reinterpretacja antyromskich stereotypów i uprzedzeń. Mirga-Tas traktuje to jako jeden z fundamentów swojej sztuki. Dlatego też album zawiera teksty współczesnych badaczy oraz reprodukcje historycznych dzieł, w których Romowie byli przedstawiani w krzywdzący sposób – jako postacie z marginesu społeczeństwa, egzotyzowane czy zseksualizowane. W odpowiedzi na te wizerunki, artystka snuje opowieść ukazującą nieznane aspekty ich życia prywatnego i rodzinnego.
Książka zawiera również eseje badaczy i krytyków sztuki, którzy w swoich tekstach sięgają do historii Romów podczas Zagłady, ich życia po wojnie oraz osiedlania się w Nowej Hucie. Jednak centralnym punktem publikacji pozostaje analiza twórczości samej Małgorzaty Mirgi-Tas, rozpatrywanej w kontekstach artystycznych, politycznych i społecznych, z akcentem na perspektywy postkolonialne, feministyczne i ekologiczne.
Prace Mirgi-Tas, laureatki Paszportu Polityki i reprezentantki Polski na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, poddawane są tutaj szerokiej analizie po raz pierwszy. Album, bogato ilustrowany, zawiera 50 reprodukcji jej prac oraz dzieł innych artystów, jak również fotografie z samej wystawy, co czyni go cennym źródłem wiedzy na temat jej twórczości i kontributem do szerszego rozumienia dziedzictwa kulturowego Romów.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Album towarzyszący wystawie prezentuje twórczość Małgorzaty Mirgi-Tas, znanej polsko-romskiej artystki i aktywistki społecznej. Specjalizuje się ona w tworzeniu wielkoformatowych instalacji, obrazów i kolaży z materiałów i ubrań. Książka przedstawia szeroki przekrój jej dzieł, kładąc nacisk na współczesną, transnarodową tożsamość Romów, a także na ich historię na terenie Polski. Wśród szczególnie wyróżniających się dzieł jest cykl "Siukar Manusia", dedykowany Romom z Nowej Huty, stworzony specjalnie na rzecz tej wystawy.
Kluczowym aspektem zarówno albumu, jak i wystawy, jest analiza i reinterpretacja antyromskich stereotypów i uprzedzeń. Mirga-Tas traktuje to jako jeden z fundamentów swojej sztuki. Dlatego też album zawiera teksty współczesnych badaczy oraz reprodukcje historycznych dzieł, w których Romowie byli przedstawiani w krzywdzący sposób – jako postacie z marginesu społeczeństwa, egzotyzowane czy zseksualizowane. W odpowiedzi na te wizerunki, artystka snuje opowieść ukazującą nieznane aspekty ich życia prywatnego i rodzinnego.
Książka zawiera również eseje badaczy i krytyków sztuki, którzy w swoich tekstach sięgają do historii Romów podczas Zagłady, ich życia po wojnie oraz osiedlania się w Nowej Hucie. Jednak centralnym punktem publikacji pozostaje analiza twórczości samej Małgorzaty Mirgi-Tas, rozpatrywanej w kontekstach artystycznych, politycznych i społecznych, z akcentem na perspektywy postkolonialne, feministyczne i ekologiczne.
Prace Mirgi-Tas, laureatki Paszportu Polityki i reprezentantki Polski na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, poddawane są tutaj szerokiej analizie po raz pierwszy. Album, bogato ilustrowany, zawiera 50 reprodukcji jej prac oraz dzieł innych artystów, jak również fotografie z samej wystawy, co czyni go cennym źródłem wiedzy na temat jej twórczości i kontributem do szerszego rozumienia dziedzictwa kulturowego Romów.
