Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Powtórzenia i powroty. O dramaturgii Janusza...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka jest pierwszym całościowym opracowaniem twórczości dramatycznej Janusza Głowackiego, wyjątkowego pisarza znanego z licznych sztuk teatralnych, scenariuszy oraz współpracy z czołowymi polskimi reżyserami filmowymi. Autorka, Beata Popczyk-Szczęsna, bada dzieła Głowackiego w kontekście dramaturgii dwudziestego wieku w Europie, mając na uwadze wcześniejsze tradycje literackie i teatralne. Analiza koncentruje się na kategorii powtórzenia, która według autorki definiuje poetykę Głowackiego, a także wpływa na jego widzenie świata. Omówiona twórczość pokazuje, jak Głowacki zręcznie operuje istniejącymi konwencjami dramatycznymi, korzystając z dobrze znanych form literackich oraz wzorców literatury popularnej. W książce przedstawione zostały również parodystyczne techniki pisarza, które nie służą jedynie ośmieszaniu literackich pierwowzorów, ale także adaptowaniu jego utworów do wykorzystania w różnych mediach. Publikacja zawiera pogłębione analizy czterech pełnometrażowych dramatów: "Antygona w Nowym Jorku", "Fortynbras się upił", "Kopciuch" i "Czwarta siostra". Popczyk-Szczęsna proponuje interpretacje utworów Głowackiego, sugerując, że jego intertekstualna poetyka funkcjonuje jako forma specyficznej epistemologii. Autor, poprzez nawiązania do kanonu europejskiej dramaturgii, z ironią i precyzją opisuje współczesną rzeczywistość, ukazując złożone tożsamości, w tym te naznaczone krzywdą i wyobcowaniem, czy zanurzone w masowej konsumpcji. Twórczość Janusza Głowackiego, będąca fundamentem licznych przedstawień teatralnych i filmów, zyskała tutaj kompleksowe opracowanie, które z pewnością zainteresuje zarówno krytyków, jak i miłośników jego dzieł.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka jest pierwszym całościowym opracowaniem twórczości dramatycznej Janusza Głowackiego, wyjątkowego pisarza znanego z licznych sztuk teatralnych, scenariuszy oraz współpracy z czołowymi polskimi reżyserami filmowymi. Autorka, Beata Popczyk-Szczęsna, bada dzieła Głowackiego w kontekście dramaturgii dwudziestego wieku w Europie, mając na uwadze wcześniejsze tradycje literackie i teatralne. Analiza koncentruje się na kategorii powtórzenia, która według autorki definiuje poetykę Głowackiego, a także wpływa na jego widzenie świata. Omówiona twórczość pokazuje, jak Głowacki zręcznie operuje istniejącymi konwencjami dramatycznymi, korzystając z dobrze znanych form literackich oraz wzorców literatury popularnej. W książce przedstawione zostały również parodystyczne techniki pisarza, które nie służą jedynie ośmieszaniu literackich pierwowzorów, ale także adaptowaniu jego utworów do wykorzystania w różnych mediach. Publikacja zawiera pogłębione analizy czterech pełnometrażowych dramatów: "Antygona w Nowym Jorku", "Fortynbras się upił", "Kopciuch" i "Czwarta siostra". Popczyk-Szczęsna proponuje interpretacje utworów Głowackiego, sugerując, że jego intertekstualna poetyka funkcjonuje jako forma specyficznej epistemologii. Autor, poprzez nawiązania do kanonu europejskiej dramaturgii, z ironią i precyzją opisuje współczesną rzeczywistość, ukazując złożone tożsamości, w tym te naznaczone krzywdą i wyobcowaniem, czy zanurzone w masowej konsumpcji. Twórczość Janusza Głowackiego, będąca fundamentem licznych przedstawień teatralnych i filmów, zyskała tutaj kompleksowe opracowanie, które z pewnością zainteresuje zarówno krytyków, jak i miłośników jego dzieł.
