Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Metodologia badań społecznych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Nowa antologia tekstów z zakresu metodologii badań społecznych, została stworzona z myślą o studentach i doktorantach kierunków o profilu społecznym. Jednakże, znajdzie ona zastosowanie również wśród szerszego grona odbiorców, takich jak psychologowie, socjologowie i pedagodzy. Zawarte w książce artykuły, autorstwa czołowych polskich ekspertów, są bogato ilustrowane przykładami praktycznymi.
Pierwsza część publikacji, "Planowanie badań empirycznych i komunikowanie ich rezultatów", koncentruje się na czterech tekstach poświęconych planowaniu badań społecznych o charakterze empirycznym. Bogdan Wojciszke przedstawia w niej własną koncepcję Systematycznie Modyfikowanych Autoreplikacji, podczas gdy Zbigniew Spendel oferuje szczegółową analizę terminu "zmienna", kluczowego dla nauk społecznych. Kolejny artykuł autorstwa Pawła Kleki bada rolę metaanalizy jako nowego narzędzia statystycznego stosowanego do syntetyzowania wyników z wielu różnych badań. Andrzej Falkowski natomiast demonstruje, jak współczesne teoretyczne koncepcje psychologiczne, marketingowe i prawnicze wpływają na zachowania rynkowe podmiotów gospodarczych.
Część druga, zatytułowana "Metody badań", skupia się na trzech tematach. Opisuje ona kulturową adaptację zagranicznych testów psychologicznych na potrzeby polskiej kultury i języka (autorzy: Elżbieta Hornowska, Władysław J. Paluchowski), wyjaśnia metody socjometryczne (Anna I. Brzezińska) oraz omawia stosowanie skal szacunkowych w badaniach społecznych (autorzy: Anna I. Brzezińska, Jerzy M. Brzeziński).
Trzecia i ostatnia część, "Statystyczna analiza danych", zawiera teksty na temat nowoczesnych metod analizy statystycznej danych empirycznych. Zawiera opracowania na temat modeli logarytmiczno-liniowych (Henryk Domański, Dariusz Przybysz), analizy ścieżek (Marek Gaul, Andrzej Machowski) oraz wykorzystania programu komputerowego Jöreskoga i Sörboma do przetwarzania danych empirycznych w kontekście konfirmacyjnej analizy czynnikowej, analizy regresji i analizy ścieżek (Marzenna Zakrzewska).
Postać Jerzego Mariana Brzezińskiego (1947), wybitnego naukowca i profesora z Instytutu Psychologii UAM w Poznaniu, wyróżnia się w książce. Jego wszechstronna specjalizacja obejmuje metodologię badań społecznych, psychometrię i etykę badań naukowych. Brzeziński pełni również funkcję redaktora naczelnego kwartalnika "Nauka" wydawanego przez PAN oraz dwóch serii wydawniczych dotyczących psychologii. Jego publikacje, w tym "Metodologia badań psychologicznych" oraz "Etyka zawodu psychologa", stanowią istotny dorobek dla nauk społecznych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Nowa antologia tekstów z zakresu metodologii badań społecznych, została stworzona z myślą o studentach i doktorantach kierunków o profilu społecznym. Jednakże, znajdzie ona zastosowanie również wśród szerszego grona odbiorców, takich jak psychologowie, socjologowie i pedagodzy. Zawarte w książce artykuły, autorstwa czołowych polskich ekspertów, są bogato ilustrowane przykładami praktycznymi.
Pierwsza część publikacji, "Planowanie badań empirycznych i komunikowanie ich rezultatów", koncentruje się na czterech tekstach poświęconych planowaniu badań społecznych o charakterze empirycznym. Bogdan Wojciszke przedstawia w niej własną koncepcję Systematycznie Modyfikowanych Autoreplikacji, podczas gdy Zbigniew Spendel oferuje szczegółową analizę terminu "zmienna", kluczowego dla nauk społecznych. Kolejny artykuł autorstwa Pawła Kleki bada rolę metaanalizy jako nowego narzędzia statystycznego stosowanego do syntetyzowania wyników z wielu różnych badań. Andrzej Falkowski natomiast demonstruje, jak współczesne teoretyczne koncepcje psychologiczne, marketingowe i prawnicze wpływają na zachowania rynkowe podmiotów gospodarczych.
Część druga, zatytułowana "Metody badań", skupia się na trzech tematach. Opisuje ona kulturową adaptację zagranicznych testów psychologicznych na potrzeby polskiej kultury i języka (autorzy: Elżbieta Hornowska, Władysław J. Paluchowski), wyjaśnia metody socjometryczne (Anna I. Brzezińska) oraz omawia stosowanie skal szacunkowych w badaniach społecznych (autorzy: Anna I. Brzezińska, Jerzy M. Brzeziński).
Trzecia i ostatnia część, "Statystyczna analiza danych", zawiera teksty na temat nowoczesnych metod analizy statystycznej danych empirycznych. Zawiera opracowania na temat modeli logarytmiczno-liniowych (Henryk Domański, Dariusz Przybysz), analizy ścieżek (Marek Gaul, Andrzej Machowski) oraz wykorzystania programu komputerowego Jöreskoga i Sörboma do przetwarzania danych empirycznych w kontekście konfirmacyjnej analizy czynnikowej, analizy regresji i analizy ścieżek (Marzenna Zakrzewska).
Postać Jerzego Mariana Brzezińskiego (1947), wybitnego naukowca i profesora z Instytutu Psychologii UAM w Poznaniu, wyróżnia się w książce. Jego wszechstronna specjalizacja obejmuje metodologię badań społecznych, psychometrię i etykę badań naukowych. Brzeziński pełni również funkcję redaktora naczelnego kwartalnika "Nauka" wydawanego przez PAN oraz dwóch serii wydawniczych dotyczących psychologii. Jego publikacje, w tym "Metodologia badań psychologicznych" oraz "Etyka zawodu psychologa", stanowią istotny dorobek dla nauk społecznych.
